Avatar billede b_keiss Nybegynder
08. december 2006 - 13:32 Der er 17 kommentarer

Hvordan gør man at programmet regner eksl. moms slev

Hej...

Jeg vil bare vide hvordan kan man lade programmet regne eksl. moms selv ...

Håber får noget svar ...
Avatar billede b_keiss Nybegynder
08. december 2006 - 14:05 #1
!!!!
Avatar billede hldata Nybegynder
20. december 2006 - 08:32 #2
Hej du er lige nød til at komme med et eksembel, for at jeg i alle til fælde forstår dit spørgsmål, for som jeg forstår dit spørgsmål så er det du søger en standart funktion som alle bruger. hvilken udgave af Summa bruger du?
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 11:34 #3
jeg bruger Stone's SummaSummarum 2
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 11:40 #4
Hvor er det den skal regne excl. moms ?
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 11:45 #5
Jeg prøver at forklar bedre ...
Jeg laver en faktura hvor alle priser på varene er ekskl. moms også skal programmet regne momsen ... men det gøre den ikke ... der står at momsen er 0% !!!!
Hvordan kan jeg gøre at pragrammet regner momsen ved fakturen når alle mine priser er ekskl. moms ???
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 11:55 #6
Den Finanskonto hvor dit varesalg bogføres på ? Har den en Momskode sat ?
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 11:58 #7
Det tror jeg nok ... men hvis ikke hvordan kan jeg sætter en ?
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:00 #8
Kør ind Kontoplanen og sætter den på ! Men husk at Momskoden så først skal være lavet ?

Kører du med en Standard konto plan eller en du selv har lavet ?
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:02 #9
Husk at skriver du moms på regningen skal du være Momsregistreret og indbetale den moms du opkræver
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 12:04 #10
ja en standard
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 12:09 #11
ok .. jeg har åbnet konoplanen som er standard og jeg er Momsregistreret
Hvad skal jeg lave nu ?
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:19 #12
Den finanskonto du bogfører dine salg på ? Står der noget i feltet MOMS ?
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 12:26 #13
ja ...
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:32 #14
Så burde den også beregne moms, det gør den hos mig !
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 12:36 #15
Hvis jeg sletter dem og opretter mye lige pracis som din ... kan det lade sig gøres
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2007 - 12:36 #16
Så meget har jeg desværre ikke styr på Summa Amarum
Avatar billede b_keiss Nybegynder
13. januar 2007 - 12:38 #17
ok tak ...