Avatar billede kezzelski Nybegynder
08. december 2006 - 12:13 Der er 3 kommentarer

Kan man i javascript hente den originale størrelse af flash'en!

Hej eksperter

Jeg står og skal bruge et eksternt stykke flash, som henter nogle billeder, som jeg ikke kender størrelsen af. Da jeg ønsker at beholde størrelsen på billederne for at undgå forværring af kvaliteten kan flashen have forskellig 'optimale' størrelser. Spørgsmålet er nu om det er muligt i javascript at hente den originale flash-størrelse ud. Jeg bruger "scale=noscale" for at undgå at flash i sig selv ændre størrelsen.

Det skal siges at jeg ikke kender særligt meget til flash, så jeg ved ikke helt hvad mulighederne er her, for at sætte en dynamisk størrelse.
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2006 - 12:31 #1
<ole>

Hvis din swf har id="gnu", kan du vel i filmen skrive:

    getURL("java script:css=document.getElementById('gnu').style;css.width='320px';css.height='200px'")

/mvh
</bole>
Avatar billede kezzelski Nybegynder
08. december 2006 - 13:17 #2
Yep, det ser helt klart ud til at være en mulighed, men det kræver bare at jeg har adgang til flash elementet:-(
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2006 - 13:19 #3
Ja, naturligvis ... ellers er det da ikke til at se en mulig løsning  :)