Avatar billede funkytoget Nybegynder
08. december 2006 - 09:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logon script med brugerrettigheder

jeg har nogle VPN brugere, som logger på systemet og får en fin intern IP adresse. Vil så have et script, der ligger på skrivebordet hvor brugeren kan tilslutte netværksdrev. Problemet er ved afvikling af mit script skal brugeren indtaste brugernavn og adgangskode.
Kan man lave et script som automatisk medtager brugernavn og adgangskode for at få adgang til passende shares/netværksdrev.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 09:28 #1
hvilket os ?
Avatar billede funkytoget Nybegynder
08. december 2006 - 09:34 #2
Windows XP pro. Serverne er windows 2003
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 09:38 #3
er den Domain controller, og er brugere evt medlem af domænet ?
Avatar billede funkytoget Nybegynder
08. december 2006 - 09:42 #4
Den er lidt tricky, da det er et kæmpe netværk, som jeg ikke helt kender. Men det er domænebrugere, og den maskine de skal have netværksdrev fra er DC. Men den server som står for VPN kender jeg ikke og den står i USA.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 09:46 #5
hvis brugerne er medlem af domænet (og deres computere meldt ind i domænet), så er det nemmeste at køre et logon script og via det mappe netværskdrev, mht indtastning af brugernavn og kode, det løses med de rette rettigheder på share niveau.
Avatar billede funkytoget Nybegynder
08. december 2006 - 09:58 #6
Har lige fundet ud af at den ene maskine er en home version, og derfor ikke er på domænet. Kan man skrive noget direkte i login scripr.
Forresten tak for de hurtige svar
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 10:06 #7
ja det kan man kig på net use /? i en command prompt der står hvordan man benytter kode og brugernavn ved mapning af shares.
Avatar billede funkytoget Nybegynder
08. december 2006 - 11:29 #8
Så er vi meget tæt på
jeg har skrevet således
net use t: \\192.168.xxx.xxx /user:domænenavn\brugernavn [password:xxx]
Men der er noget som ikke helt stemmer. Har du en syntax
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 12:03 #9
skriv helt præcist hvad du har skrevet (og der er ingen grund til at skjule din lokal ip, så skriv det præcist som du har skrevet i din logon script.)

men det bør se mere ud som sådan her:

NET USE t: \\server-navn\delt-drev password /user:password
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 12:06 #10
det vil være en god ide at indsætte følgende linie før ovenstående:

NET USE t: /DEL
Avatar billede randomb Nybegynder
27. september 2008 - 16:55 #11
Hej!

Kix script er vejen!: -)

Ellers prøv at oprette brugeren lokalt på arbejdsstation :-) med de samme initialer ! :-) som domæne administration