Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
08. december 2006 - 02:09 Der er 1 løsning

Zip filer via Terminal - OSX 10.4.8

Jeg skal lave nogle Zip filer som ikke indeholder bla .DS_store filer og andre Mac/ekstra filer.

Dette kan ikke gøres Create Archive men jeg har fået at vide jeg skal bruge Terminal (aplications>Utilies>Terminal) til dette..
Det er lykkedes mig at zip'e filer på denne måde .. men så snart der subfolders med kommer der ekstra filer med i disse (bla .DS_store)
Jeg har kigget på http://www.nada.kth.se/cgi-bin/man?p=zip&M=/pkg/gnu-pack/1.0/man/&f=y for at finde ud af hvordan man gør ... men denne side er ikke særligt informativ/let at forstå .. især ikke når man som jeg er ordblin

Kan nogen hjælpe mig til hvorledes jeg får det til at virke så jeg kan zip'e filer uden at får macfiler med i zip'en ??
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2006 - 21:56 #1
Det nemmeste er vist bare at bruge et program som DS_store Cleaner: http://www.macupdate.com/info.php/id/11163
Med det kan du fjerne .ds_store-filerne inden du zipper din mappe.
Alternativt kan du bruge terminalen til at gå i hver mappe og fjerne dem manuelt, men det er mere besværligt at forklare ;-)