Avatar billede simeone Nybegynder
07. december 2006 - 22:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tjek af Hijack-logfil

Kan en eller anden lige tjekke denne log? Jeg er ikke stødt på noget specifikt, men jeg synes bare, computeren har virket lidt ustabil på det seneste. På forhånd tak :-)
-------------------------------------------------

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:57:49, on 07-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Dell\NICCONFIGSVC\NICCONFIGSVC.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\stsystra.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Philips\Philips Device Manager\Bin\DeviceManager.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Philips\Philips Lime Service\bin\LimeAlive.exe
C:\Programmer\Philips\Philips Lime Service\bin\Lime.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Olympus\DeviceDetector\DevDtct2.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\DOCUME~1\Stine\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.125\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar =

http://dellsearchedit.myway.com/samisc/dellsidebar.jhtml?p=DJ
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =

http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext =

http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=de&l=de&s=gen
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {4D25F926-B9FE-4682-BF72-8AB8210D6D75} -

C:\Programmer\MyWaySA\SrchAsDe\deSrcAs.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} -

C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {4D25F921-B9FE-4682-BF72-8AB8210D6D75} -

C:\Programmer\MyWaySA\SrchAsDe\deSrcAs.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} -

C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Accessibility Toolbar - {11352A67-0178-46B1-8855-D50B2F81C054} -

C:\Programmer\WAT_DK\Accessibility_Toolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel

PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [DMXLauncher] C:\Programmer\Dell\Media Experience\DMXLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe"

-start
O4 - HKLM\..\Run: [MSKDetectorExe] C:\Programmer\McAfee\SpamKiller\MSKDetct.exe /uninstall
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat

7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [PhilipsDM] "C:\Programmer\Philips\Philips Device Manager\Bin\DeviceManager.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "C:\Programmer\Fælles

filer\InstallShield\UpdateService\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ModemOnHold] C:\Programmer\NetWaiting\netwaiting.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PhilipsLime] "C:\Programmer\Philips\Philips Lime Service\bin\LimeAlive.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Device Detector 2.lnk = C:\Programmer\Olympus\DeviceDetector\DevDtct2.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe

Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe

Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe

Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF -

res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe

Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe

Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel -

res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} -

C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: TvGuide - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: TvGuide.dk - {E6850551-1B82-47cd-BBF3-8E7D6099F9B3} - www.tvguide.dk

(file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) -

http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {493ACF15-5CD9-4474-82A6-91670C3DD66E} (LinkedIn ContactFinderControl) -

http://www.linkedin.com/cab/LinkedInContactFinderControl.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} -

http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) -

http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll"

(file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems

Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. -

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. -

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. -

C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper Corporation - C:\Programmer\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\NICCONFIGSVC\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  -

C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: WLANKEEPER - Intel® Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
08. december 2006 - 08:03 #1
Umiddelbart ikke noget at gi' af ifølge loggen - oplever du problemer ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2006 - 09:11 #2
Du har Dell's udgave af MyWay installeret på computeren. Den vil jeg anbefale dig at fjerne med Hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://dellsearchedit.myway.com/samisc/dellsidebar.jhtml?p=DJ
R3 - URLSearchHook: (no name) - {4D25F926-B9FE-4682-BF72-8AB8210D6D75} - C:\Programmer\MyWaySA\SrchAsDe\deSrcAs.dll
O2 - BHO: (no name) - {4D25F921-B9FE-4682-BF72-8AB8210D6D75} - C:\Programmer\MyWaySA\SrchAsDe\deSrcAs.dll
Avatar billede simeone Nybegynder
08. december 2006 - 10:02 #3
Jeg har ikke direkte problemer, men jeg synes bare til tider, at den er lidt ustabil - bla. bliver nettet nogle gange ekstremt langsomt. Desuden dukkede AVG pludselig op med 2-3 virusadvarsler på et tidspunkt, hvor jeg ikke var på nettet, og så ville jeg lige være helt sikker. Men tak for hjælpen begge to.

@ejvindh:
Hvad er MyWay, og hvad gør det? Du kan jo lige smide det som et svar for at få pointene.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2006 - 10:10 #4
Du kan læse lidt om sagen mellem Dell og MyWay her:
http://www.spywarefri.dk/artikler3.htm#Dell
http://www.spywarefri.dk/artikler3.htm#spyware

På det sidste link er også beskrevet lidt om, hvad MyWay gør ved computeren. Det er ikke én af de hårde fætre, men den er heller ikke helt ren i kanten. Og altså helt unødvendig.

For at få et ekstra check, kan du evt scanne med Dr.Web, for at se om det hele er forsvundet:

-- Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til. Lad den slette hvad den finder (say Yes to all). Undervejs i scanningen vil der dukke en grøn popup som tilbyder dig at købe Dr.Web, hvor du får mulighederne "Buy" eller "50% discount". Her skal du bare lukke popuppen, ved at klikke på krydset øverst til højre.

Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet - File Types, prik i - All Files
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved "Prompt on action"
Ved "Move path", skriver du i tekstboksen "c:\" Så der kommer til at stå "c:\infected".
Skift til fanbladet Log File. Der fjerner du flueben ved: "Scanned objects" og "Archivers name".
Tryk på Anvend

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst til højre, så scanner den.
Lad den slette/move hvad den finder (Say yes to all)

Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på- Save Report list. Så ligger der en en fil der her hedder "drweb.csv" på skrivebordet. Luk Programmet

-- Genstart til normal tilstand. Hvis scanneren finder noget, så kopier indholdet af drweb.csv herind.

Dar dr1 også havde arbejde med at læse loggen, vil jeg mene det er rimeligt at dele point med ham :-)
Avatar billede simeone Nybegynder
08. december 2006 - 10:13 #5
Tusind tak for hjælpen... Og ja, det er nok rimeligt at han også får lidt for ulejligheden, så hvis du også lige smider et svar, dr1? :-)
08. december 2006 - 10:26 #6
... Nååååå ja - den 'sag' har jeg også læst om !!!
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2006 - 11:51 #7
Du er velkommen :-)