Avatar billede frseverin Nybegynder
07. december 2006 - 21:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny Memory til computeren

Hej

Jeg spiller meget World of Warcraft i min fritid, og da spillet kræver noget god hukommelse, har jeg overvejet at anskaffe noget bedre end min nuværende 512ram..

men så er det jeg kommer i tvivl.
Kan alt RAM kører ordentlig på alle computere, eller er der forskellige slags?

Jeg har en DELL Dimension  4600 med 512mb Ram.
Avatar billede prebas Nybegynder
07. december 2006 - 22:23 #1
ja der er meget forskel på ram... nu ved jeg ikke hvad det er for et bundkort du har i men vil tro du har ddr ram i så vil nok forslå du smider 512 mb kingston ram i

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=141653
Avatar billede area48 Nybegynder
07. december 2006 - 22:44 #2
Brug f.eks. http://www.crucial.com/index.asp til at finde frem til præcist den type RAM, der passer til din maskine...
Gik derefter på www.edbpriser.dk for at finde det billigste tilbud (som prebas siger er Kingston et ret godt bud)
Avatar billede frseverin Nybegynder
08. december 2006 - 14:18 #3
Ok tak for hjælpen.
Nu er det sådan at jeg ikke er et stort computer geni, så det her er hvad de foreslår :
http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=Dimension+4600

Vil det så sige min PC kan køre alle DDR ram op til 4096MB ?
Avatar billede area48 Nybegynder
08. december 2006 - 14:39 #4
Du skal først og fremmest lige tjekke hvor mange ledige slots der er på dit bundkort. Hvis der er 4 kan du i teorien godt have 4 gange 1gb ram siddende.

Dernæst skal du sikre dig at dine eksisterende RAM er af samme type hastighed som den du planlægger at købe hvis de skal fungere sammen (ellers kører de efter laveste hastighed, hvis de overhovedet kan bruges sammen) - du kan evt. tjekke specifikationerne for dine eksisterende ram med Everest Home Edition (http://www.majorgeeks.com/download4181.html)
Her burde du kunne se om du har DDR 2700 ell. DDR 3200.

Når du har tjekket dette er det en god ide at kigge på edbpriser.dk (husk at nedskrive alle specifikationer, så du ikke ender med at bestille de forkerte...)

Der har dog været en del diskussion her på b.la. eksperten om hvorvidt XP kan allokere mere end 2 gb ram...