Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 15:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Aggregate rate findes ikke...!

Jeg har et problem med min ping i online spil!
Før jeg fik ADSL havde jeg omkring 70 i Quake2, og nu har jeg så (endelig) fået min 256/128 forbindelse hos TDC, men min ping er kun faldet til ca. 60!
Jeg har så læst flere steder her på eksperten at man skulle stille sin Aggregate rate til 0, men jeg har ingen sådanne i min registreringsdatabase!
Jeg har været inde på opasia.dk og kigge, og de giver søreme samme forslag, men skriver dog at det kun er hvis man har forbindelsen igennem et ATM netkort, og det har jeg ikke...
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:32 #1
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 15:38 #2
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\Net vælg 0000 el. 0001 osv. Der hvor ADSL er beskrevet. Opret en ny streng, og kald den AggregateRate. Sæt den så til 0
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 15:41 #3
Åhh ja. Det er rigtigt. Det hjælper ikke en dyt, når de ikke kører med ATM kort.
Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 15:44 #4
Genstarter lige for at se om det virker.... så skal du nok få dine point kim!
Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 15:53 #5
hmm...
kimrosgaard, de virker ikke specielt overbevisende! Min ping er faktisk nøjagtig det samme som før jeg brugte dem!

Har I ingen andre forslag?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:57 #6
ring til Tele Danmark på fejlmeldingen og bed dem måle din linie igennem! (det er gratis og de gør det med det samme) så få du checket at din linie er i orden!
grunden til at din ping er så høj kan også være at du bruger dns adresser der er overbelastet! kontakt din support hos TDC og bed om et sæt nye dns adresser! evt. nogle der lægger tæt ved din central!
Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 16:02 #7
venter lige og ser om der kommer andre forslag...
Du får dine point klokken 18 hvis der da ikke kommer nogle bedre?
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 16:04 #8
Hvilke servere prøver du på?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 16:06 #9
her er 2 dns adresser du kan prøve med! de har aldrig givet mig ping-problemer:
193.162.159.194 og 193.162.145.130
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 16:13 #10
Fra paikin.dk
?: Hvilke ping-tider kan jeg regne med på en ADSL-linje?

!: På en såvel 256 kbps som 512 kbps-linje er meldt om ca. 30-40 ms. På en 2048 kbps-linje er meldt om 20-30 ms. Ligesom hvad angår downloadshastighed skal disse tal tages med et stort forbehold, da utallige omstændigheder der påvirker ping-tiden.

Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 16:54 #11
kim, de der dns adresser du er så glade for, hvor stiller jeg på dem?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 17:17 #12
kontrolpanel - netværk - fanebladet dns
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 17:19 #13
her er lidt småting du kan prøve:
http://www.infinisource.com/techfiles/maxmtu.html
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 17:21 #14
Avatar billede clement Nybegynder
22. maj 2001 - 18:15 #15
tak for hjælpen, selv om det ikke har virket helt som forventet...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 18:17 #16
takker for points :)
og nej, man skal ikke regne med de helt store forandringer :)