Avatar billede nio Nybegynder
07. december 2006 - 11:50 Der er 4 kommentarer

Lukke for porte i windows forms

Hej
Nogen som ved om dette kan lade sig gøre, og måske hvordan.

Jeg har på en pc en windowsforms program kørende, hvori jeg kunne tænkte mig at lukke for alt kommunikation på netværkskortet (alle porte).
Dog skal der være adgang til et enkelt domæne (hjemmeside).

Nogen der har forslag til hvordan dette kan løses.

VH. Nikolaj
Avatar billede doc404 Novice
07. december 2006 - 13:08 #1
Installer en firewall?
Avatar billede nio Nybegynder
07. december 2006 - 13:38 #2
Firewallen må ikke kunne lukkes ned på nogne måde, så jeg ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre.. Jeg har også haft ISA server oppe at vende, men den er jo rimelig dyr i ressourcer og penge.
Avatar billede doc404 Novice
07. december 2006 - 15:09 #3
Hvis du blot skal spærre for en enkelt pc og der ikke må kunne pilles ved det, så ville jeg nok købe en lille router/firewall.

De koster omkring 300 - 500.
Avatar billede nio Nybegynder
07. december 2006 - 21:55 #4
Det er fordi jeg skal kunne åbne og lukke op for internettet programatisk remote, dvs. jeg nok også skal have en socket kørende, som står og lytter. Så routeren dur nok ikke, da jeg så vil skulle manuelt ind og åbne for for forbindelsen igen.

Men det optimale ville være jeg der var en klasse et eller andet sted (som jeg ikke kender til :)), hvori der kan opsættes ACL lister, som kan åbne eller lukke for porte, og måske tillade et domæne at smutte igennem.