Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:22 Der er 88 kommentarer og
5 løsninger

Aftensmad i aften!

Ja, så blev din min tur med mad tjansen i aften. Problemet er at jeg er en smule blank på det område og hvis jeg anstrenger mig meget kan jeg fremtrylle en omgang foårsruller fra Netto med pastaskruer og det falder bestemt ikke i god jord hos kæresten (Læs Kampvaranen).

Nogen forlsag?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. maj 2001 - 15:23 #1
Pizza?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:23 #2
Drøn ned i netto og køb en gang hakket oksekød og en pakke Knor Lasagne! Let og smertefrit og så smager det godt :)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:24 #3
bjarke for pokker - den mulighed røg i sidste uge ;-)
Avatar billede 7th Praktikant
22. maj 2001 - 15:24 #4
Pariserbøf (ristet toast med sennup og en bøf).
PIZZA ;)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:25 #5
rugbrød :)
Avatar billede jones Nybegynder
22. maj 2001 - 15:25 #6
eller kig med i kok alive i aften :o)

http://sites.tv2.dk/kokalive/
indkøbsliste
http://sites.tv2.dk/kokalive/1158.htm

Avatar billede 7th Praktikant
22. maj 2001 - 15:26 #7
Lasagne - 20 kr for en pakke + selvfølgelig oksekød.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. maj 2001 - 15:26 #8
senj -> Hmm, hvis du bor i en nogen lunde stor by så ring til Chihaco roast house (www.chicagoroasthouse.dk) de bringer rigtig god mad ud!
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:27 #9
3rdpixel>> Ok - hvordan tror du det går at serverer en skive kold skovmandsskive for konen - jeg får sku sofaen!
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
22. maj 2001 - 15:27 #10
senj -> Fisker du ? For det sku\' en lækker afslappende sport/hygge. I forhold til alt det her computer-pjat. Men det er lidt svært at leve i danmark af at være sportsfisker.
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:28 #12
gå ind på mad-web på http://www.kvik.dk
her kan du lave en søgning på 3 forskellige ingredienser og så kommer den med en masse opskrifter med lige netop de ingredienser

Prøv det :-)

Ellers har jeg en god og nem opskrift.. sig til hvis det bliver aktuelt
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:29 #13
senj -> er du under tøflen??? *gg*
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:31 #14
casperwollesen>> Inkarneret karpeidiot er vist mere ordet en fisker :) - og sort som det lyder så spiser jeg ikke fisk!

3rdpixel>> neeeej da - lyder det sådan *s*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. maj 2001 - 15:33 #15
Kimrosgaard :

Du har fat i det rigtige der!!! Knorr lasagne styrer mere end Erik Jacobsen!!!
Avatar billede zorrosbabe Nybegynder
22. maj 2001 - 15:34 #16
Måske pitabrød er et hit her i varmen ??
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:34 #17
caroc>> Den er sku ikke så ringe den side du gav mig!

Peberhakkebøf med løgsky og potaties

(Hovedretter, Kød, Okse)

Tilberedningstid
40 minutter
Stk / Personer
2 Personer

Ingredienser

400 g hakket oksekød
1 spsk madagascarpeber
3 tsk dijonsennep
hvedemel
olie til stegning
3 mellemstore løg, i skiver
3 dl oksebouillon
evt. maizena
salt og peber
400 g aspargeskartofler

Fremgangsmåde

Kartoflerne koges møre og pilles. Form kødet til 2 bøffer. Mos de syltede peberkorn og rør dem sammen med sennep. Smør sennepspeberet på bøfferne og vend dem i mel på pebersiden.
Steg bøfferne ca. 7-8 minutter på hver side. Tag bøfferne af panden og steg nu løgene let gyldne. Kom bouillon på, samt eventuel resterende sennepspeber og kog løgskyen ind, smag til med salt og peber inden servering. Servér bøfferne sammen med løgsky og kogte pillede aspargeskartofler.

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:37 #18
Jeg har købt ind til hjemmelavede Fiskefrikadeller og nye karofler. uhmmm... :-)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:38 #19
nikulajdu - hvad tid skal vi komme?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:38 #20
jeg skal have rugbrød og spegepølse :-/
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. maj 2001 - 15:39 #21
mc D?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:40 #22
senj - Vi spiser omkring kl 19.30 - Alle er velkomen *ggg*
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:40 #23
adresse?? :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:40 #24
Læg mærke til at vi skal have karofler - Hvad det så end er??? *gg*
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:41 #25
Jeg tror også at Kim gerne vil komme. Han skal leve af rugbrød og spegedreng og det er trist!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:41 #26
3rdpixel - Tør jeg mon det??
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:41 #27
hmm prøver at finde det selv.. *GG*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:44 #28
Kim skal være velkommen også - Altså for en små 2500 point... *ggg*

Han bor da trods alt også i eller i nærheden af København...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. maj 2001 - 15:44 #29
kimrosgaard>>ditto, men kan suplere med remoulade samt ristede løg :o)
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:45 #30
hvis du fyrer en rigtig gastronomisk middag af så er det 100% pels på knagen.. hehe.
Avatar billede goldwings Nybegynder
22. maj 2001 - 15:46 #31
hvad med at invitere the Lady ud til dinner?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:47 #32
nikolajdu>>HEY HOV! det er AFPRESNING! 2500 points for stegt fiskefars? så hellere muggen rugbrød med spege-børge *GG* kan jo være jeg kan låne lidt remoulade/ristede løg af pelkjaer :)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:47 #33
caroc -> snakker du sort eller hva\'? *GGGGGGGGG*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:48 #34
Jeg har altså også nyindkøbt remoulade på tilbud til kun 450 point *ggg*
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. maj 2001 - 15:48 #35
Kimrosgaard>>Sagtens..er jo ikke så grådig som hr. nikolajdu *G*
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:49 #36
caroc>> Som det ser ud nu, så er der sku pels på knagen flere år frem med alle de ideer! *ggg*
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:49 #37
3rdpixel--> halvt mandrilwannabe (hvis du altså kender gudeprogrammet Mandril) men også halvt real.

Pels på knagen - Uhhmm hvad kunne det mon være en metafor for??? *ss*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:49 #38
goldwings - Du har helt ret. Min kæreste er ikke hjemme i aften, så jeg inviterer sgu Senj´s på en lækker dinner. *GGGG*
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:50 #39
caroc -> jaja i know.... desuden kan jeg også danse electric boogie... :)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:50 #40
nikolajdu>> Det lyder bare skide hyggeligt!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:51 #41
450 point for en bøtte remoulade til en gadeværdi af 5,95? ÅGERPRISER, siger jeg bare *GG*
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:51 #42
senj -> så slipper du for hende eller hva\'?? er ikke sikker på nikolaj mente at du sku\' med :)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:52 #43
ØV
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:53 #44
Troede lige dinner var i hus!
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:53 #45
3rdpixel--> alt for griner : - )

Jeg har en cykel som printer 40 udslidte eskimo agurker ud på 10 sek. Kan samlignes med PEter Gade som kun kan tage 39..

Så min cykel er faktisk i pænt vild verdensklasse

Nå bare lidt sort snak
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:54 #46
Ingen dinner i hus - bor altså i lejlighed. Jeg er jo ikke jyde vel... *gggg*
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 15:54 #47
*hulk* jeg er altså suuuuulten nuuuuuuuuuu....
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:54 #48
caroc -> HEHE :-)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 15:55 #49
Nå, mon ikke jeg springer på sådan en gang Peberpøffer foret med GoreTex og neopren håndtag?
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:55 #50
Nikolajdu--> giv mig en god grund til at københavnere er bedre end jyder :-)
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:55 #51
jov det gør du nok :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:56 #52
Peslet med Gori giver peberbøffer god lyd fra sig på panden!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:56 #53
penslet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 15:57 #54
caroc - Ingen kritik af Jyder. Jeg konstaterer bare at flertallet af husejere er jyder. I København er vi så presset at vi kun kan bo i lejlighed.... ;-)
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 15:57 #55
3rdpixel--> er det dig som er kristian eller mathias inde på http://www.h0ve.dk/

Har du icq? Du lyder som en mandril/sortsnak ven
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 15:59 #56
17457817, er godt nok kristian, min hjemmeside er såmen grim :)
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 16:00 #57
nåå okey... var lige opp og stå på bagben..

JYDER RULES!  :-)
Avatar billede senj Nybegynder
22. maj 2001 - 16:01 #58
Nå, men om ikke andet så understreger dette spørgsmål Eksperten´s kvaliteter. Havde ikke lige regnet med en storm af besvarelser omkring føde til konen. Måske vi skulle hører Admin om en gastonomisk kategori?

Tak for svarene - jeg ryger hjem i køkkenet og ifører mig et lille stykke tyl og et tykt tykt bast forklæde designet af Hr. Lykketoft og hans stærkt imiterede flipskæg.

Om pelsen kommer på knagen - så kører det live over WebCam kl. ca. 22.30 i aften. Adressen postes senere.

/senj
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 16:02 #59
3rdpixel--> mit er 118620705
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 16:03 #60
kristian så er det dig med en stjålen mobilos
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:04 #61
Vi venter spændt på IP´en til webcamet - Jeg kan evt tilbyde dig en ekstraordinær plads på en stremingserver bare i aften *ggg*
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
22. maj 2001 - 16:04 #62
jeps men det er bare 40 år siden og har ikke lige fået opdateret!!
Avatar billede ajh Nybegynder
22. maj 2001 - 16:06 #63
en nem lille en er.. hvis man har en wok eller stor pande :)...

kyllingekød/kalkunkød/skinkekød i strimler (en af delene naturligvis)
en gang bens sauce gerne sud/sød, der er mange foskellige
en gang pasta eller ris
Eventuelt salat og brød til

Kog pastaen eller risen
Steg kødet  til det er gennemstegt ca.  5-8 mins, brug en eller anden form for fedtstof..
Hæld bens saucen over og varm det igennem
Herefter kan du enten tilsætte pasta/ris eller tage det ved siden af

Salaten til kan indeholde, kinakål/iceberg, agurk, små tomater (hele), radiser peberfrugt og lidt majs

mvh
Anja
Avatar billede caroc Praktikant
22. maj 2001 - 16:07 #64
fint nok 3rd...

Ses i fremtiden, men nok ikke sammen med Peter Pedal.. ham skilte jeg mig af med i sidste uge. Sorgen blev for stor og det blev en stor grøn ribsbusk som gjorde en ende på dens liv..

Stemmer for 1 minuts indlægsfri tid til ære for den nu afdøde Peter Pedal
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 16:09 #65
*ROFL* Anede ikke snak om mad kunne være SÅ sjov! :)

Nikolaj : *hehe* Det lyder som om du laver fiskebøffer når du kommer forbi? *G* Mon ikke du kan låne nil\'s køkken? ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:09 #66
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 16:10 #67
.mad ? et nyt toplevel domæne? :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:10 #68
I øvrigt en opfordring til alle om at tilmelde sig til http://www.ekspertenfest.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 16:13 #69
*suk* Ja, hænger zq nok desværre på de 175,- fra både Nikolaj og Thomas - kom jeg vist til at love... :( *Gg*

.mad? YIRH!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:15 #70
Parazite - Det havde jeg faktisk glemt *ggg* - Pyt, det går nok.
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 16:16 #71
Nikolaj : Uhm... if you say so - men så gi\'r jeg dælme øl! :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:17 #72
Det bliver også 4 gange så dyrt *ggg*
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 16:19 #73
*Gg* Det er egentlig det jeg frygter - så skal vi ikke sige: Jeg giver øl - en... max to - til dig og Thomas... *G*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:19 #74
http://www.ekspertenfest.dk - Det er meget interessant her. 1/4 af de tilmeldte er kvinder. Jeg tror sgu de prøver at fedte sig ind på en programmør *LOL*
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 16:20 #75
*GGG*
Avatar billede ajh Nybegynder
22. maj 2001 - 16:20 #76
hehe, i tilmeldings mailen står der tildyder ;)
Avatar billede ajh Nybegynder
22. maj 2001 - 16:21 #77
nikolaj> det er ikke nødvendigt når man selv kan ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:25 #78
ajh - Så sandt så sandt.

Ud af www.eksperten.dk´s ca 20.000 brugere (Minus Magnus´ ca. 1250 profiler) så er der vel allerehøjest 1-2% kvinder og så undrede jeg mig bare over at størrelsesforholdet var så stort for denne event. :-)
Avatar billede ajh Nybegynder
22. maj 2001 - 16:28 #79
nikolaj> det kan være drengene har sceneskræk ;)

nej, det er selvfølgelig rigtigt nok .. jeg har da også lige ventet lidt for at se hvem der kom, snobbet holdning i know.. for man laver det jo selv til det det bliver... og hvis det sutter er århus en dejlig by at feste i anyway ...

Men ok, jeg skal ikke noget lige den weekend, så hvorfor ikke anyway :) har meldt migselv og herren til.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:35 #80
Århus kan være en glimrende by at feste i, så jeg er ikke så bekymret -  selvom jeg kommer helt fra Kbh. Desuden er der blandt dem der allerede er tilmeldt nogle stykker jeg gerne vil mødes med, så jeg glæder mig da.

Har herren en profil herinde om man må spørge??
Avatar billede ajh Nybegynder
22. maj 2001 - 16:43 #81
nikolaj> jeps, det har han da :) darkmoon er herrens navn *g*

Der er også nogle jeg gerne vil møde, dog har jeg jo aldrig rigtigt haft samtaler med folk herfra såå
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2001 - 16:51 #82
Darkmoon - Selvfølgelig, der var næsten ingen andre muligheder blandt de nu tilmeldte.
Avatar billede lch Nybegynder
22. maj 2001 - 16:59 #83
Der er pudsig nok også nogle af de allerede tilmeldte jeg godt kunne tænke mig at møde.....*GG*

ajh->Dejligt at nogle flere piger kommer, så er vi vist foreløbig 4 af slagsen....:-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 17:24 #84
*mumle* gad vide hvad det ville koste mig i point at få kørelejlighed med nikolajdu... :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. maj 2001 - 17:27 #85
/me kan ikke finde helt ud af hvem der er hun og hankøn på listen??

Kommentar fra nikolajdu 22/05 2001 16:19:32:
Damn.. skal man blive single i farten??

Annika ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
22. maj 2001 - 17:37 #86
Til de tvivlende: Hankøn her! ;)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 17:38 #87
ditto :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
22. maj 2001 - 17:40 #88
Intetkøn her
Avatar billede lch Nybegynder
22. maj 2001 - 17:42 #89
nomiz->Glæder mig til at træffe dig. Du må se sjov ud.........:-)

annikadk->Skal se om vi ikke lige kan fikse det med at se hvem der hankøn/hunkøn på siden.

parazite->Det er jeg ikke i tvivl om.........*ss*
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. maj 2001 - 17:42 #90
hehe.... fati har tændt op under grillen... Lækkert.... Sådan en dejlig bøf er sku ikke såen at si´ ski til...

-Anders
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. maj 2001 - 21:59 #91
Ja jeg er hverken han eller hun! Jeg er blot køn :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. maj 2001 - 00:41 #92
Kimrosgaard - Jeg har menldt mig til at køre med Borrisholdt - mener der er en enkelt ledig plads.
Avatar billede ajh Nybegynder
23. maj 2001 - 07:21 #93
Ich> så kan vi rotte os sammen ;) j/k ofcorse.. nej det bliver dejligt at møde nogle af eh.. rødderne :)

nikolaj> tja... hvis du kender alle de andre ;)

annikadk> prøv at kigge på fotx :)

Nå..jeg vil smutte for nu, min lille bille (bil) skal til syn :/ *spændt*