Avatar billede whiskey Nybegynder
07. december 2006 - 10:01 Der er 3 kommentarer

check in/check out

i visual studio sidder jeg med et projekt som hele tiden skal checkes in/out hver gang man skal rette i noget kode. Regner med det er for at man ikke ændrer i den aktive hjemmeside før man er tilfreds med ændringerne. Men jeg kan ikke se hvor den aktive ligger er det bare inetpub/wwwroot ? når jeg siger compare versions siger den det ligger i wwwroot og $/navn.root/navn/Pages/page7.aspx. Hvad betyder $ og hvor er det?

er der nogen der gider forklare lidt.......
Avatar billede agertoft Nybegynder
07. december 2006 - 14:17 #1
Hej whiskey,

Check in og check out er en smart metode, som bruges af Visual SourceSafe, som er en "extension" til VS.NET. Det betyder, at din solution er beskyttet af sourcesafe, således at der kan sidde flere udviklere på samme solution uden at sidde og redigere den samme fil samtidigt. Når du checker en fil ud, så vil den være DIN. Så kan andre ikke redigere i den indtil du checker den ind igen. Hele solution bliver gemt i en SourceSafe database og det er her rettighederne styres fra.

Den aktive solution er ikke nødvendigvis den som ligger i SS databasen, men det vil som regel altid være den nyeste. Du henter den nyeste version ned lokalt, ved at højreklikke på din solution og klikke "Get latest".

Håber det svarer på nogle af dine spørgsmål, ellers må du vende tilbage :)
Avatar billede whiskey Nybegynder
08. december 2006 - 08:09 #2
Hvad er $/navn.root/navn/Pages/page7.aspx.  ?
og hvor ligger SS databasen eller hvor ser man hvor den ligger ?
Avatar billede agertoft Nybegynder
08. december 2006 - 09:56 #3
Når du siger compare versions så sammenligner den den version, du har liggende lokalt i wwwroot og så den version som ligger i SS databasen som er $/navn.root/navn/Pages/page7.aspx. SS databasen ved jeg ikke lige hvor er installeret i dit tilfælde. Men du kan browse den ved at gå ind i din Microsoft Visual Sourcesafe klient, som du sikkert har installeret lokalt på din computer. Derinde kan du også se, hvor din SS database ligger.