Avatar billede poul12 Nybegynder
22. maj 2001 - 15:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

C:\\ drev

Hvordan får jeg mit c-drev til at virke-jeg har undersøgt alt og tilsynladende er der ikke noget galt.
Det er en forholdvis gammel computer en reserve kun til at skrive på, men den er god nok bare ikke lige nu.
Det er en til dos 5.0 og windows 3.11 og win95 jeg skal bruge de ting for at få det til at virke.Men det vil ikke virke.C:\\ drev væk hvordan får jeg det tilbage- ER DER NOGEN DER HAR ET BUD.ET GODT BUD.???
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. maj 2001 - 15:20 #1
Har du rodet med Fdisk??
Avatar billede peter_m Nybegynder
22. maj 2001 - 15:21 #2
Hvad lavede du lige før det forsvandt?

booter du den op med en boot disk nu for at arbejde på den.?

Eller er alle data bare væk.
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2001 - 15:21 #3
Lidt mere inf ville være rart!

Hvordan væk? Bare lige så\'n?
Boot op på en dos-diskette, og tryk shift inden selve indlæsningen. Så skulle du jo gerne kunne se de c-drev.

Put en gammel/ny harddisk i maskinen!
Avatar billede poul12 Nybegynder
22. maj 2001 - 15:27 #4
1)Nej jeg har ikke rodet med Fdisk,den vil ikke tage imod når der ikke er noget c-drev!
2)Jeg kom bare til at hive en ledning ud den med strøm i.
Alle data er væk - ja bare sådan
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2001 - 16:00 #5
Tjek i din bios at dataene for harddisken er der!

Avatar billede poul12 Nybegynder
22. maj 2001 - 17:08 #6
Og hvad er dataene så der-jeg synes de ser ud til at være i orden?
Avatar billede sukos Juniormester
22. maj 2001 - 17:15 #7
Ja, jeg mener data\'ene for din disk.
Normalt er de sat til auto, så disken bliver identificeret med Cylinders, heads, osv.
Men kan du ikke boote op på en diskette, og se din disk?
Avatar billede poul12 Nybegynder
22. maj 2001 - 18:12 #8
Nej det kan jeg ikke,den viser ikke noget.Nu har jeg prøvet alt det i har foreslået,men den nægter stadigvæk?
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 01:38 #9
Quote \"Jeg kom bare til at hive en ledning ud den med strøm i\"
Hvilken ledning? Var computeren tændt da du gjorde dette?
Hvis det var strømkablet til harddisken, har du så monteret det rigtigt igen?
Kan du høre om harddisken spinner op, når du tænder computeren?
Check at IDE kabler mm. sidder som de skal.
Har du prøvet \'Autodetect Harddisk\' i din bios?
Og hvilken harddisk er det? (Model, type og størelse)
Avatar billede poul12 Nybegynder
31. maj 2001 - 10:31 #10
Makse- jeg har fået ornet computeren,det var HDern der var gået sig en tur.Så jeg har købt en anden HDer,der var ingen vigtige oplysniger der var gået tabt.Men tak for dit gode svar.Men du får lige 60 point.Okay?
Men det var en gammel computer,der skal startes op med dos,windows 3.11,og til sidst win95.
Jeg ved godt at jeg \"bare\" kan købe win98,men det er kun en computer til at skrive med -så¨det går nok endda-men tak for dit gode råd.
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 10:41 #11
Tak for det. :)