Avatar billede fipsen Nybegynder
07. december 2006 - 08:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med D-Link router/dongle

Jeg har købt en D-Link DWL-922 trådløs router sammen med en usb-dongle DWL-G122. Jeg har koblet en gammel iMac til routeren med et kabel og der er fuld adgang via routeren til internettet.

USB-donglen sidder i min mac mini (som er uden airport...), men jeg kan ikke få internettet og mail til at virke. Ifølge den software der følger med er der kontakt til routeren men der bliver ikke tildelt ip til minien... Jeg kan ikke få adgang til routeren,  når jeg prøver at konfigurere via "192.168.0.1"

Jeg har desuden en bærbar pc med trådløst netkort, og på den er der ingen problemer med at komme på nettet.

Hvad er det jeg mangler at gøre? Er der en der kan gennemskue det...
Avatar billede macintosse Nybegynder
07. december 2006 - 08:55 #1
Mener at disse dongler kun virker optimalt på pc, prøv at aflæse kofigurationen på din pc og indtast dem manuelt på mini’en, du kan evt. tildele den et højt ip nr. fx 192.168.0.99
Avatar billede fipsen Nybegynder
07. december 2006 - 13:13 #2
Jeg har prøvet at sætte IP-manuelt - uden effekt...
Avatar billede kado Nybegynder
07. december 2006 - 20:33 #3
Nævnte dongle er KUN til PC, men du kan købe en Belkin dongle til Mac, så er du kørende.
D-Link lavede tidligere en, der virkede til Mac.
Har selv D-Link dongle til både PC og Mac.

/kado
Avatar billede fipsen Nybegynder
07. december 2006 - 21:02 #4
http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVTALoZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oU4t/hqltbNlwaaRp7j0sFz2onGQTo48EE5+3n/K9K0MH8LubPtqzEMT8pnRbyctCCrpHKcCVuEqQ/CafK8XAM/gp/FUnrIFfywo9XrrN/ROB6kcpzB68Ex5oYRRM4XSJtg==
Ifølge d-link's hjemmeside og den medfølgende cd kan jeg hente installere driver til Mac OS X.... så burde den ikke virke til mac?
Avatar billede kado Nybegynder
08. december 2006 - 16:51 #5
Hvis din dongle er DWL-G122 er det KUN til PC, til Mac hedder den DWL-122
Bagpå dongle står: P/N DWL122EU_A1, så er det Mac-version

/kado
Avatar billede fipsen Nybegynder
08. december 2006 - 19:42 #6
Bagpå står der: P/N GWLG122EU.C1G Model No.:DWL-G122

Det er da fup at d-link lægger en driver på deres hjemmeside til en mac, hvis ikke dimsen ikke er kompatibel med mac alligevel!
Avatar billede kado Nybegynder
09. december 2006 - 16:00 #7
Nej det er ikke fup.
Der er jo drivere til både DWL-G122 og DWL-122, som er 2 forskellige dongler (Jeg har selv begge, PC-donglen fulgte med routeren, hvorimod den anden er købt særskilt.

/kado
Avatar billede fipsen Nybegynder
09. december 2006 - 16:37 #8
Men når jeg kigger på dlink's side som jeg har linket til ovenfor så er står der jo at det er driver til DWL-G122 og at der findes en driver til mac os x 10.4.x....

så jeg synes det er lidt fup!?!

Nå - men det kan jeg jo ikke bruge til så meget... Kan du give mig et link til en belkin usb dongle, der virker med mac'en og routeren? Så er der point...
Avatar billede fipsen Nybegynder
09. december 2006 - 16:41 #9
Nu fandt jeg så faktisk dette link:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=200602140626039

det må jeg lige forfølge og se om jeg kan få det til at virke...
Avatar billede fipsen Nybegynder
09. december 2006 - 22:15 #10
Det virker! Så er min mini på nettet med DWL-G122 donglen! Fulgte hintet/anvisningen fra macoshints.com/... (se min tidligere kommentar). Jeg brugte ikke driveren fra medfølgende cd, hentede en anden driver ifølge hintet.

Jeg nupper pointsene selv.