Avatar billede carpediem Nybegynder
06. december 2006 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Public Module i c#

Hejsa
i vb.net er der noget der hedder Public Module. Hvad er det tilsvarende i C#
Avatar billede nielle Nybegynder
06. december 2006 - 22:15 #1
public class
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. december 2006 - 22:18 #2
Nej, public class hedder Public Class i vb.net
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 22:24 #3
C# har ikke noget tilsvarende, men hvis du laver alt i klassen static
og refererer til det med angivelse af klassenavn, saa kan du faa samme
funktionalitet
Avatar billede nielle Nybegynder
06. december 2006 - 22:24 #4
Ja, du har fuldstændig ret. Det var vist bare et refleks svar. Efter at have læst dokumentationen ang. Module, så må jeg vist sige at der ikke er noget i C# som matcher Module begrebet.

Det nærmeste synes at være en singleton klasse, men den falder også lidt ved siden af. Måske en klasse som kun kan have static metoder og fields ville passe bedre.
Avatar billede carpediem Nybegynder
06. december 2006 - 22:31 #5
Ja, det er også den løsning jeg bruger lige nu, men faldt over Module og den virkede fuldstændig rigtig til det jeg skal.
Avatar billede prec Nybegynder
08. december 2006 - 14:52 #6
Jeg sidder i øjeblikket på en arbejdsplads hvor vi skal bruge VB.NET selvom jeg klart foretrækker C#.

Og module er en af de ting i VB.NET som jeg nægter at benytte da det er noget sjusk der strider imod OOP.
Avatar billede carpediem Nybegynder
11. december 2006 - 20:07 #7
Ja, det er imod OOP (sikkert også derfor det ikke er i C#), men tilgengæld synes jeg det er rimelig funktionelt til at holde f.eks. globale properties.

(Lukker spm)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2006 - 20:13 #8
Du kan bruge en singleton til dine globale properties.