Avatar billede morano Nybegynder
06. december 2006 - 20:36 Der er 4 kommentarer

Qt tutorials, det kan da ikke passe?

Hej,
jeg har siddet og rodet lidt med Qt her de seneste par dage. Jeg har fået læst en smule af de tutorials der er at finde på www.doc.trolltech.com men jeg finder dem ikke særligt brugbare, da det kun går en vej.
Problemet ligger i at forstå- og lære af det der står, men at det ikke er særligt nyttigt, de ting man lære. Eller det er ihvertfald ikke det jeg synes ville være smart at lære i starten. Og de eksempler man kan finde på forskellige ting(også på trolltech), kan jeg ikke rigtigt bruge til noget da der ikke bliver forklaret hvad det er og hvordan det skal gøres sådan.
Jeg har googlet en smule rundt, men har ikke kunne finde andet end nogen ret ringe eksemplare. Men det kan da ikke kunne passe? Der plejer at være et hav af lektioner til alt hvad hjertet begære. Men her ser det ikke ud til at der rigtigt er noget .. eller kigger jeg de forkerte steder?

Det jeg søger, er artikler hvor man ikke bare følger step til step og til sidst har et fuldendt program. Men skriblerier der lære dig at arbejde med de forskellige redskaber der. Introducere en for hvordan man fx. laver Menuer(de der i toppen af programmet nogen programmer), de forskellige widgets og alt sådan noget, hvordan det hænger sammen.

Nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede oddi Nybegynder
06. december 2006 - 22:01 #1
Hej

Der er bogen C++ GUI Programming with Qt 3 ( http://doc.trolltech.com/4.0/how-to-learn-qt.html ) den er gratis og forklarer en masse ting.
Avatar billede morano Nybegynder
06. december 2006 - 22:25 #2
Nu er jeg pt. lidt mere interresseret i nogen skrifter på internettet, da jeg kan få fat i det en smule hurtigere end den bog. Men den skal da helt klart bestilles!
Avatar billede oddi Nybegynder
06. december 2006 - 22:35 #3
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
08. december 2006 - 09:44 #4
Ja jeg prøvede også at rode med QT for et års tid siden, synes også det var svært at finde nogle ordenlige eksempler. Så jeg gik over til GTK+ i stedet