Avatar billede Slettet bruger
06. december 2006 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp har fået virus. Hijackthis sendt med

Min computer er helt tosset pga virus. Har hentet og kørt Dr.Web og Super antispyware. men der kommer hele tiden nye virus/eller nogen bliver ikke fjernet. Lige nu er det w32.myzor.fk@yf
Er der mon nogen der vil hjælpe?
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\system32\isnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ishost.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE
C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
C:\WINDOWS\system32\ismini.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jucheck.exe
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.verdensnavle.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.verdensnavle.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {fbea0445-4c4a-4136-864a-c72a4a182a84} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [snp2std] C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZSzed068YYDK_ZRxdm070YYDK
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBInitialSetup1.0.0.15.cab
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - https://homepc.novonordisk.com/citrix/ICAWEB/en/ica32/wficat.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O21 - SSODL: gloomily - {9cc1c589-4b22-4dae-8e12-4c3b5fa12b3f} - C:\WINDOWS\system32\mlraakb.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. december 2006 - 19:57 #1
-- Hent S!Ri's SmitfraudFix.zip og pak det ud til dit Skrivebord.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip
Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!

-- Hent AVG Anti-Spyware herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer og opdater programmet, men vent med at scanne.

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

-- Kør en fuld scanning med AVG Anti-Spyware, og tillad programmet at fixe de ting, som det finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, sammen med loggen fra AVG Anti-Spyware og loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt).
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2006 - 22:31 #2
her er hijackthis:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE
C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

http://www.verdensnavle.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} -

C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} -

C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} -

c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {fbea0445-4c4a-4136-864a-c72a4a182a84} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft

Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft

Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles

filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop

Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [snp2std] C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched]

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec

Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware

7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware]

C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe"

/background
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk =

C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft

Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Search -

http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZSzed068YYDK_ZRx

dm070YYDK
O8 - Extra context menu item: Backward Links -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English -

res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console -

{08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} -

C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} -

http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBInitia

lSetup1.0.0.15.cab
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) -

https://homepc.novonordisk.com/citrix/ICAWEB/en/ica32/wficat.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} -

"C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon -

C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: winmbj32 - winmbj32.dll (file missing)
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. -

C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation

- C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. -

C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation -

C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation -

C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec

Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation -

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles

filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

her er smitfraudfix
SmitFraudFix v2.128

Scan done at 21:06:52,20, 06-12-2006
Run from C:\Documents and Settings\Irving Thals›\Skrivebord\SmitfraudFix\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

og her er avg
---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at:    21:01:29 06-12-2006

+ Scan result:

C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP730\A0081940.exe -> Adware.180Solutions : Ignored.
HKU\S-1-5-21-1606980848-1788223648-1801674531-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{5929CD6E-2062-44A4-B2C5-2C7E78FBAB38} -> Adware.Generic : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0090295.EXE -> Adware.MyWebSearch : Ignored.
C:\Programmer\SideFind -> Adware.SideFind : Ignored.
C:\Programmer\SideFind\sfexd001 -> Adware.SideFind : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP730\A0081941.dll -> Adware.Zango : Ignored.
C:\Programmer\MyWebSearch\bar\2.bin\F3HTTPCT.DLL -> Downloader.IstBar : Ignored.
C:\Programmer\Fælles filer\Yazzle1122OinAdmin.exe -> Dropper.Small : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Application Data\errorsafefreeinstall_dk[1].exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@clickbank[2].txt -> TrackingCookie.Clickbank : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@stats1.reliablestats[1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Ignored.

::Report end
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2006 - 09:32 #3
Det hjalp en lille smule, men jeg kan se, at du ikke har givet AVG-antispyware lov til at fixe det den fandt. Det skal du gøre, ellers hjælper det ikke så meget ;-)

Prøv derfor følgende:

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O3 - Toolbar: (no name) - {fbea0445-4c4a-4136-864a-c72a4a182a84} - (no file)
O8 - Extra context menu item: &Search - http://edits.mywebsearch.com/toolbaredits/menusearch.jhtml?p=ZSzed068YYDK_ZRxdm070YYDK
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/images/nocache/funwebproducts/ei/SmileyCentralFWBInitialSetup1.0.0.15.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: winmbj32 - winmbj32.dll (file missing)

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Kør så igen en fuld scanning med AVG Anti-Spyware, og lad den slette det, den finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

-- Genstart til normal tilstand, lav en ny HJT-log, som du sender herind til check.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2006 - 11:42 #4
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE
C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jucheck.exe
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.verdensnavle.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_7_0.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LXSUPMON] C:\WINDOWS\system32\LXSUPMON.EXE RUN
O4 - HKLM\..\Run: [snp2std] C:\WINDOWS\vsnp2std.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500.lnk = C:\WINDOWS\system32\RaConfig2500.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {238F6F83-B8B4-11CF-8771-00A024541EE3} (Citrix ICA Client) - https://homepc.novonordisk.com/citrix/ICAWEB/en/ica32/wficat.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

---------------------------------------------------------
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at:    11:21:11 07-12-2006

+ Scan result:

C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP730\A0081940.exe -> Adware.180Solutions : Ignored.
HKU\S-1-5-21-1606980848-1788223648-1801674531-1004\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{5929CD6E-2062-44A4-B2C5-2C7E78FBAB38} -> Adware.Generic : Ignored.
C:\Programmer\InetGet2\mc-0-0-0.exe -> Adware.Maxifiles : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP757\A0090331.exe -> Adware.Maxifiles : Ignored.
C:\Programmer\SideFind -> Adware.SideFind : Ignored.
C:\Programmer\SideFind\sfexd001 -> Adware.SideFind : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP730\A0081941.dll -> Adware.Zango : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0090290.exe -> Downloader.PurityScan.dc : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP753\A0088569.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP753\A0088582.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0089013.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0089057.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0089082.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0090083.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0090307.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP757\A0090340.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP758\A0090662.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP758\A0090675.exe -> Downloader.Zlob.bcg : Ignored.
C:\Programmer\Fælles filer\Yazzle1122OinAdmin.exe -> Dropper.Small : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Application Data\errorsafefreeinstall_dk[1].exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@clickbank[2].txt -> TrackingCookie.Clickbank : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Cookies\irving thalsø@stats1.reliablestats[1].txt -> TrackingCookie.Reliablestats : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0089065.exe -> Trojan.Agent.abx : Ignored.
C:\System Volume Information\_restore{C1F24E4A-7CB1-48DD-AA34-8F715CC2B659}\RP754\A0090293.dll -> Trojan.Agent.vg : Ignored.

::Report end

Vedr. AVG : den fandt en masse men under action stod: ignore at once. "Apply all actions" var ikke fremhævet !
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. december 2006 - 13:03 #5
Hijackthis-loggen er ren. Angående AVG-AS, så kan du fixe dem manuelt: Se om du kan finde disse, hvis ja, så slet dem:

C:\Programmer\Fælles filer\Yazzle1122OinAdmin.exe -> Dropper.Small : Ignored.
C:\Documents and Settings\Irving Thalsø\Application Data\errorsafefreeinstall_dk[1].exe -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.WinFixer.o : Ignored.

Resten vil ryge ved følgende oprydning:
Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
---------------------------

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser disse artikler om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://www.ejvindh.net/viewtopic.php?t=37
Avatar billede vibekefredslund Nybegynder
10. december 2006 - 11:17 #6
hej....

Jeg har ´fået virus, fordi mit antivirusprogram ikke er blevet opdateret. Min comp. kan ikke engang tændes mere. Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 13:10 #7
Vibekefredslund du skal skrive et nyt indlæg om dit problem
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2006 - 13:12 #8
Tak for hjælpen ejvindh, det var dejligt. Også med de gode råd.....
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. december 2006 - 13:19 #9
Asbo: Du er velkommen :-)

For at lukke spørgsmålet skal du så markere mit navn nederst til venstre, og klikke på OK