Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 15:41 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bruger muligvis beskadiet?

Hey.. Når jeg tænder min computer står der følgende i en lille boks, inden windows åbner: Din bruger er muligvis beskadiet.. kontakt administrationen.. Nogenlunden det står der.. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 15:50 #1
har ikke mødt det før, men jeg vil tro at du kan starte op i fejlsikret tilstand (tryk F8 under boot). Du kan nu vælge at logge ind som administrator. Prøv at gøre det og opret en ny bruger med administratorrettigheder. Hvis det kan lade sig gøre, kan du prøve at kopiere alle data fra den gamle bruger over til din nye bruger.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:03 #2
Der står først det der med at min bruger er beskadiget.. og så kommer der et andet lille vindue op: "Den lokale profil blev ikke findet. Du logges på en midlertidig"... Min skrivebord er som når man lige har formateret sin computer, men min harddisk er som før.. med musik, billeder osv.. Hvordan logger man ind som administrator og hvordan opretter man en ny bruger?? Mister jeg så ikke alle mine data?
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 19:12 #3
1) prøv om du er inde med administratorrettigheder: gå ind i kontrolpanel, brugerkonti og se om du kan tilføje en konto.
2) den eneste måde at logge ind som administrator på, er den jeg har beskrevet foroven. Og nej, du mister ingen data. Når du har oprettet den nye bruger kommer du tilbage hertil så hjælper vi dig med at kopiere data over.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:15 #4
Der er følgende at vælge mellem:

Ændring af en konto

Opret en ny konto

Skift måden, hvorpå brugere logger af og på

ELLER VÆLG EN KONTO, DER SKAL ÆNDRES:

og der ligger min bruger
(Casper)
Computeradministrator

og Gæst

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 19:24 #5
hvis jeg var dig ville jeg først oprette en ny bruger som administrator. kald ham casper1 eller lignende. undervejs kan du vælge at han skal være administrator.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:25 #6
altså, det skal jeg gøre i booten?? :s.. er ik lige nogen computer freak, men er det lige til?
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:26 #7
kan jeg ikke bare gøre det i Kontrolpanelet?
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 19:28 #8
Så nu har du i hvertfald en bruger, og kan logge ind på partitionen. jeg har fundet en fornuftig vejledning hvordan det går videre her
http://www.lockergnome.com/nexus/it/2004/12/15/get-it-done-recover-a-damaged-windows-xp-user-profile/

ellers vil jeg gerne hjælpe dig senere, men er selv i gang med en masine som skal afleveres i aften.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:30 #9
Engelsk = bad ;).. hehe, det går ikke
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 19:30 #10
Der hvor du ser "opret en ny konto" opretter du en ny konto
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:32 #11
nu har jeg oprettet en ny bruger...
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2006 - 19:40 #12
.... måske skulle du lige forsøge en Systemgendannelse fra en brugerkonto, som ikke er beskadiget?
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 19:41 #13
nu går du ind i c:\documents and settings\casper og kigger efter mappen dokumenter. du kopierer hele indholdet over til c:\dokuments and settings\casper1\dokumenter. Derefter gør du det samme med skrivebordet.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:42 #14
hmm, ved ikke hvorfor den er blevet beskadiget.?? Jeg slukkede min com i går aftes, og da jeg ville tænde den i dag sagde den det der.. så ved ik lige hvor langtid jeg skal "spole" tilbage?
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:44 #15
hmm, jeg har to drev: C og H.. Skal jeg kopiere begge? det er mit H drev mine ting ligger på
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2006 - 19:46 #16
så ved ik lige hvor langtid jeg skal "spole" tilbage =>

Hvis du kan, så prøv et tidspunkt før i går, eller prøv hvad der er at vælge imellem, men så tæt på i går som  muligt.
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:59 #17
systemgendannelsen virkede.. Takker
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 19:59 #18
Takker
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2006 - 20:12 #19
Velbekom :)

Jeg tillader mig at lægge et svar her. Du klikker så på mit navn ude til venstre, drefter "Accepter".

Og hvis du synes, ebe også skal have point for sin hjælp, så beder du ham lægge et svar. Når det så er kommet, kan du acceptere begge
Avatar billede law-st Nybegynder
06. december 2006 - 20:14 #20
han skal også have..!! hans havde sikkert også virket
Avatar billede milter Ekspert
06. december 2006 - 20:28 #21
Nu er problemet så bare, at når du har accepteret mit svar, så kan du ikke give ham point bagefter.

Det løser vi ved, at jeg opretter et nyt indlæg med halvdelen af pointene :)

ebe => Point til dig her:  http://www.eksperten.dk/spm/749260

law-st  => Prøv at kigge på linket herunder ang. regler for point og andet. Jeg kan se, at du har en del spørgsmål, hvor du ikke har givet point endnu. Dine muligheder for at få svar herinde er betydeligt større, hvis folk kan se, at du er god til at afslutte spørgsmål = give point.

http://expfaq.dk/
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 20:45 #22
milter>> jeg takker mange gange, men jeg synes du har fortjent dem selv :) Så tag du dem bare selv retur, jeg skal nok hente dem en anden gang ...  lol
men takker for den gode hensigt :)
Avatar billede ebe Praktikant
06. december 2006 - 20:46 #23
men jeg er helt enig i, at law-st trænger til at lukke nogle spørgsmål!
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2007 - 02:12 #24
ebe  =>  Så først dit indlæg nu. Jeg takker og lukker det andet spørgsmål :)