Avatar billede dionysios Nybegynder
06. december 2006 - 14:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mere end en skærm

Hej Allesammen

Jeg overvejer at købe en ekstra skærm til min computer så jeg har 2 stående ved siden af hinanden. Lige nu har jeg det sådan at jeg også køre mit TV over min computer. På mit grafikkort har jeg et stik til TVout, Avi og Dvi. Bruger lige nu TVout og Dvi.

Mit spørgsmål er:

Hvis jeg nu køber en skrærm til med Avi stik til, hvordan får man jeg så få det hele til at virke. Jeg vil gerne have at jeg kan skifte imellem bare at have de 2 computer tændt og så have min primær skærm + mit TV tændt, eller skal alle være tændt på en gang. Er der mulighed for dette?

På forhånd tak

Dionysios
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. december 2006 - 14:41 #1
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 15:50 #2
det hedder nu VGA og ikke AVI

http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&lr=&q=VGA

peet49 har ret
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. december 2006 - 16:19 #3
kogt->> Det hedder DVI og ikke Avi
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 17:26 #4
peet49->> det er oxo det jeg skrev....!?!? >(
peet49->> jeg rettede bare dionysios fortolkning af en VGA port ("Det hedder VGA i stedet for Avi")

der er tale om et kort med tre udgange TVout VGA og DVI...!!!
Avatar billede dionysios Nybegynder
07. december 2006 - 14:00 #5
Det kan være jeg ikke har formuleveret mig klart nok. På mit grafikkort har jeg både TVout, VGA & DVI. Jeg skal ikke have konverter noget.

Jeg ville høre om der var mulighed for at få alle 3 skærme til at køre på en gang. Så jeg har 2 computer skæme på mit bord og et tv der står et andet sted i rummet.

Jeg ville også høre om hvad for nogen forskellige muligheder jeg havde for at have nogen af dem slået til imens andre er slået fra. f.eks. Kan være at der er en da hvor jeg gerne vil side og arbejde på mine 2 computer skærme og ikke have mit tv slået til. Er der mulighed for dette?
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. december 2006 - 14:07 #6
2 skærme, kører du TV-Out flyttes skrivebordet til TV
Avatar billede kogt Nybegynder
07. december 2006 - 15:18 #7
Umiddelbart kan du godt saette alle tre til... du kan selv vaelge hvilken skaerm der skal vaere din primaereskaerm med "startbaren" den kan du forresten ogsaa flytte rundt som det passer dig...!!

hvis du saetter tv og to crt/tft skaerme til vil de sikkert koerer som "Tripelview" jeg selv koerer med dualview og har et skrive bord der er 2560x1024 dit vil sikkert blive stoerrer fordi du faar tre skaerme..

Dit tv's oploesning vil ligge paa 640x480 (da jeg mener det er max for et billedroerstv, men det ved jeg jo ikke om dit er...?!?!)

dvs naar du vil se film paa dit tv bliver du noedtil og traekke media player over paa tv'et og gaa fuldscreen...

denne maade er jeg naesten sikker paa virker :) har dog aldrig haft tre skaerme paa et kort, men jeg vil raade dig til og laane en gammmel skaerm fra en eller anden og saa proeve dig frem simpelthen.! saa finder du ud af om det fungere eller ikke...
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. december 2006 - 16:33 #8
?
Avatar billede kogt Nybegynder
16. december 2006 - 15:15 #9
dionysios... hvordan gaar det...? har du forsøgt noget endnu??
Avatar billede dionysios Nybegynder
18. december 2006 - 15:57 #10
Hey... sry

Jeg har fået det til at virke nu. Jeg kan ikke få alle 3 til at virke på en gang, men har funden ud af det ikke gøre noget. Da hvis jeg skal se en film har jeg ikke behov for at kigge på de andre skærme alligevel. Så det er rigtig nok det du siger. Kast et svar så kan du få dine points :-)

hilsen

Dionysios
Avatar billede kogt Nybegynder
18. december 2006 - 16:31 #11
jeps trist det ikke virker... men godt du fandt en loesning