Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 14:08 Der er 19 kommentarer

baggrund skrivebord HJÆLP

Jeg har fået problem med at jeg som adm bruger ikke kan ændre skrivebords baggrund.Der er 2 andre bruger på denne pc , der kan man godt ændre baggrunds billede.
Adm baggrunds billede er bare blå eller hvad farve jeg nu vælger.Men feltet hvor man skulle kunne vælge billeder er ligesom ikke aktivt.Jeg kan se der er nogle billeder , men jeg kan ikke klikke på dem eller gennemse pc efter billeder ?
Jeg kan heller ikke bruge et alm jpeg bille fra en anden mappe som baggrund,jeg kan klikke så det skulle ,men det kommer ikke frem som baggrund på skrivebord ?
HJÆLP
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 14:10 #1
Jeg har prøvet at afstallerer driver til grafikkort , haft kortet ude osv.Jeg tror måske det er noget virus eller lign
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. december 2006 - 14:16 #2
Du skal være administrator.
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 14:36 #3
ja men det er jeg jo.Og det er jo det der er det mærkelige.
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 14:42 #4
Jeg har prøvet at lave en ekstra konto og der kan man også godt ændre baggrunds billede.
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 14:43 #5
Det er ligesom om det kun er min Administrator konto der ikke funker helt
Avatar billede gratis Nybegynder
06. december 2006 - 15:20 #6
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 17:00 #7
nu har jeg også prøvet DET uden held men tror da på det er der et sted måske
Avatar billede privat Nybegynder
06. december 2006 - 17:03 #8
Så hjælp lige lidt mere tak
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. december 2006 - 09:21 #9
Slet din gamle konto, og opret en ny.
Avatar billede gratis Nybegynder
07. december 2006 - 09:32 #10
"Sådan kopieres data fra en beskadiget brugerprofil til en ny profil"
http://support.microsoft.com/kb/811151/da
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 10:56 #11
Tak for det.MEN jeg kan ikke gøre det ?
Når jeg sætter det kopieret ind kommer der en meddelse med at der er et program eller lig i gang : PendingAlertsQueue og jeg har prøvet uden internetforbindelse , kan ikke finde ud af hvad det er !!
Avatar billede gratis Nybegynder
07. december 2006 - 11:25 #12
luk din Norton Antivirus, der er måske også nogle tjenester der skal lukkes i den forbindelse, kig her:

|Højreklik Denne Komputer|Adminitrer|Tjenester og programmer|Tjenester| kig efter tjenester der er relaterede til norton ( har ikke Norton installeret, så ka ikke fortælle dig hvilke det drejer sig om ) mens du gør det her, afbryder du forbindelsen til nettet!
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 12:23 #13
Okay .Men når nu jeg så kopier til den nye bruger ,vil alle filer komme med , jeg tænker på billeder video mm.Hvis det er tilfældet har jeg vist ikke plads nok.
Mappen jeg skal kopierer fra hedder den :brugerdata ?
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 12:26 #14
Hvis det er alt indhold er der sku meget :-)
Men den oprindelig fejl må kunne findes et eller andet sted.Altså fejlen med jeg ikke kan skifte baggrund.Hvor er det bestemt ?hvor i pcen ligger det ?
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 13:38 #15
Jeg har haft den igang med at kopierer , men det ser ud til at alle mine mapper (og de fylder jo noget) kommer over til den nye bruger og så meget plads har jeg ikke.
Så det bedste ville være at finde fejlen :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
07. december 2006 - 13:47 #16
>> Men når nu jeg så kopier til den nye bruger ,vil alle filer komme med <<

Ja de filer du har liggende under din bruger profil, eksempelvis i Mine Dokumenter og alle undermapper blir' kopieret, så hvis du bruger dem og har giga-vis af data liggende vil du få det 2 gange... du ka se hvor meget du har liggende ved at gå herhen: C:\Documents and Settings, højreklikke på din bruger, vælge Egenskaber, du ka så se hvor meget det fylder.

Baggrunds billederne ligger normalt 2 steder: C:\Windows her vil de typisk være af filtypen *.bmp og her C:\Windows\Web\Wallpaper er de fleste *.jpg
Du ka prøve at åbne et billed med Internet Explorer, højreklikke på billedet og vælge "Anvend som baggrund"
Avatar billede gratis Nybegynder
07. december 2006 - 13:51 #17
fik ikke lige opdateret siden inden jeg postede indlægget...

prøv denne ting:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din windows cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret friske filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort.

Hvis ikke det virker er det muligt det er "snavs" der forhindre det.
Du ka oprette et spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/
og følge denne vejledning inden du opretter spørgsmålet, http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 13:52 #18
Jeg har prøvet at bruge div billeder og baggrunde,men de kommer ikke frem på skrivebordet. Jo lige når jeg starter pc op eller lukker ned , så kan jeg lige se den nye baggrund et øjeblik.
Avatar billede privat Nybegynder
07. december 2006 - 15:07 #19
Nu har jeg prøvet div ting og det ser ud til at jeg mangler noget der hedder ( DLL cachen )Ved ikke lige hvad det er .Men det er det eneste ser det ud til.
Der må være en sti eller lign jeg kan se om er rigtig eller mangler noget ? Men hva skal den hedde.