Avatar billede tiger_dk Mester
05. december 2006 - 20:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Print ud i rigtig rækkefølge !

Hej !

Jeg har et spørgsmål omkring udprintningen i rigtig rækkefølge. Jeg har lagt mærke til, at når jeg f.eks printer noget ud fra nettet, og at der er flere sider, så starter den med at printe den sidste side ud først også kommer den første side til sidst ! Det er samme har jeg også oplevet med almindelig word dokumenter !

Hvor ændre man det henne, så den printer ud i rigtige rækkefølge ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede vesth Nybegynder
05. december 2006 - 22:25 #1
Jeg ville starte med at se på din printers egenskaber.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. december 2006 - 08:43 #2
har checket egenskaber på en af de printere jeg har adgang til. Der er et punkt der hedder output herunder et punkt omvendt siderækkefælge (marker dette og dit problem er løst)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2006 - 09:01 #3
Som Cyberspace skriver, og som Vesth er inde på, er det i printerens egenskaber du skal kigge.

Desværre er det ikke alle printerdrivere der har funktionen, så du kan sagtens komme ud for ikke at have det.

Omvendt er funktionen bygget ind i forskellige programmer - f.eks. Word, hvor du, når du er i udskriftsdialogen, kan vælge "Indstillinger". Herunder er muligheden for at hakke af med "Omvendt rækkefølge".

Om du har muligheden, afhænger derfor af din prinderdriver, din printer og dine programmer...
Avatar billede tiger_dk Mester
06. december 2006 - 16:56 #4
det er en hp psc 1315 all-in-oner printer jeg har
Avatar billede tiger_dk Mester
30. december 2006 - 22:48 #5
læg et svar, hvis vil have point !
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2007 - 10:50 #6
nu er er det vist på tide der skal ligges et svar her, det var ca. 1 mdr. jeg spurgte om det !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. januar 2007 - 10:57 #7
Ja - måske vil vi ikke have points :-)

Jeg har først set det nu (har nok overset den sidste i nytårsrodet).

Giv points hvis jeg har bidraget med en løsning - ellers springer jeg over...
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2007 - 11:06 #8
vi kan lige give cyberspace en ekstra chance for at ligge et svar, selvom også har haft muligheden !!
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2007 - 11:07 #9
mht. til det her: Om du har muligheden, afhænger derfor af din prinderdriver, din printer og dine programmer... du skrev som det sidste i din kommentar og som jeg svarede med det er en hp psc 1315 all-in-oner printer jeg har, ved du noget om det ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. januar 2007 - 11:53 #10
Nej, jeg kender ikke driveren til psc 1315´eren...

Men min egen HP DeskJet 970cxi har f.eks. muligheden med den driver jeg har hentet hos HP, men så vidt jeg husker ikke muligheden med den indbyggede XP driver.
Avatar billede tiger_dk Mester
28. januar 2007 - 19:13 #11
ok, jeg synes jeg har givet cyberspace og vesth muligende for at give et svar ! Så du få hele puljen !