Avatar billede oolm Nybegynder
05. december 2006 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ved i er træt af hijack log´s, Men har brug for HJÆLP.

Har fået den berømte (virus burst, pop-up fucker, falsk spyware prg ting)!

Jeg har fjernet det meste ved hjælp af fejlsikret tilstand, Zonealarm og Spyhunter(ccleaner), lukket de forskellige filer som følger med den klamme lille satan i taskmananger og fra mappen C:\...\Gold Codec\ men STADIG bliver den ved med at poppe op nede fra process linjen i højre hjørne med en klam gul trekant med et (!) inde i og en dum "boble" hopper op nogen gange med at jeg skal rydde op.... og i kender resten..

Her er min log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:14:49, on 05-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\HP\QuickPlay\QPService.exe
C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\HPQ\Shared\HPQTOA~1.EXE
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Michelle\Dokumenter\Unzipped\HijackThis1991.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/?v=msgrv75
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SWEETIE Class - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - (no file)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: (no name) - {ae18da4e-be15-4925-81bb-890c04af0200} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O2 - BHO: CoTGT_BHO Class - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\TGT_BHO.dll
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {96ebbe6a-2864-4345-b32b-26ee9be524b5} - (no file)
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] CHDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Programmer\HP\QuickPlay\QPService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl] %ProgramFiles%\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpyHunter] C:\Programmer\Enigma Software Group\SpyHunter\SpyHunter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Programmer\eMule\eMule.exe -AutoStart
O4 - HKCU\..\RunOnce: [MPlayer2_FixUp] C:\WINDOWS\inf\unregmp2.exe /Fixups
O4 - Global Startup: HP Photosmart Premier Hurtig start.lnk = C:\Programmer\Hp\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/229?f9fd0afeb2544f7eb4823a9e766f4950
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/230?f9fd0afeb2544f7eb4823a9e766f4950
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\WinStylerThemeSvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Hvis i kan hjælpe mig har i reddet min dag, og resten af de dage jeg har tilbage..

På forhånd tusind tak.
05. december 2006 - 19:49 #1
Jeg ser på den...
05. december 2006 - 20:03 #2
Afinstaller
* SweetIM (Hvis den er der)
* eMule
via
... Kontrolpanel - ilføj/Fjern programmer

Genstart for at fuldføre afinstalationen...
-------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: SWEETIE Class - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - (no file)
O3 - Toolbar: SweetIM For Internet Explorer - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Programmer\eMule\eMule.exe -AutoStart

-------------------------------------------

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Programmer\Macrogaming\ <- Hele mappen
C:\Programmer\eMule\ <- Hele mappen

-------------------------------------------

-- Hent S!Ri's SmitfraudFix.zip og pak det ud til dit Skrivebord.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip
Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

Hent AVG Antispyware http://www.spywarefri.dk/downloads1/avgas-setup-7.5.0.47.exe
Manual til Ewido http://www.spywarefri.dk/manualer/ewido-manual.htm AVG Antispyware hed tidligere Ewido. Du kan stadig bruge denne manual, men vi får snart tilpasset en ny manual til programmet.
Installer og opdater programmet, men vent med at scanne.

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

-- Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

-- Kør en fuld scanning med AVG Antispyware/Ewido, og tillad programmet at fixe de ting, som det finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, sammen med loggen fra Ewido og loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt).

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!

PS: Elsker du denne Yahoo! Toolbar ???
09. december 2006 - 22:22 #3
???
Avatar billede oolm Nybegynder
13. december 2006 - 17:42 #4
Det skulle gerne virke fint nu, og mange tusind tak.. Hvordan giver jeg points?
13. december 2006 - 19:00 #5
Citat: ...-- Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, sammen med loggen fra Ewido og loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt).

For at jeg ka' godkende den ...
17. december 2006 - 16:25 #6
???
10. oktober 2007 - 09:35 #7
??? [2] ???