Avatar billede telecom Nybegynder
05. december 2006 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med delt adgang på server, Access 2003

Jeg har lavet en ganske simpel database, som vi er 4 personer der skal dele. I første omgang er det ikke nødvendigt med differentieret adgang.

Jeg har lagt databasen ud på vores server og oprettet en genvej, denne genvej er kopieret ned på brugernes skrivebord. Det er kun første bruger der kan åbne databasen via genvejen. Næste bruger skal åbne sit Access program manuelt, og derefter åbne databasen med den traditionelle 'Åbn-funktion'.

Når man så er kommet ind i databasen (f.eks. to brugere) kan man ikke gemme sine data. jeg får en fejlmelding om at man skal åbne i udelt adgang for at gemme data.

jeg er selvfølgelig ny mht. Access, men den litteratur jeg har til rådighed beskriver ikke det med delt adgang særlig godt. Der bliver kun nævnt at man skal sætte std. åbningstilstand til delt, og så smide databasen ud på et fælles drev.

Hvad mangler jeg at konfigurere......?????
Avatar billede kalp Novice
05. december 2006 - 16:13 #1
kan du ikke højreklikke på access databasen og vælge egenskaber.. gå i sikkerhed og give adgang til hvad du ønsker til de forskellige konti her?
Avatar billede hekla Nybegynder
05. december 2006 - 16:48 #2
Du skal opdele din database i forntend og backend - frontend med formularer, rapporter, forespørgsler osv., backend med tabeller. Læg backend på serveren og en frontend til hver af brugerne. Funktionen finder til opdeling finder du under Funktioner/Databasefunktioner.
Avatar billede telecom Nybegynder
06. december 2006 - 08:37 #3
Virker det kun hvis jeg splitter databasen...???
Avatar billede hekla Nybegynder
07. december 2006 - 16:42 #4
Det er i hvert fald den nemmeste måde at sikre sig mod problemet med at flere brugere skal kunne tilgå en database.