Avatar billede birthe88 Nybegynder
05. december 2006 - 13:58 Der er 10 kommentarer

Hijackthis log

Er der en venlig sjæl som gider gå denne log igennem?
Den live messanger der skal væk, men ved ikke om der er andre?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:50:55, on 05-12-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\wdfmgrr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Skovmand\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Logon Application] C:\WINDOWS\System32\winIogon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\kqzlx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Msn Live Messanger ] msnmsgsman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Application Layer Gateway Service] C:\WINDOWS\System32\algs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Msn Live Messanger ] msnmsgsman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/0411b879d34602775c21/netzip/RdxIE601.cab
O23 - Service: WinFast(R) Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: User Mode Driver-Manager - Unknown owner - C:\WINDOWS\wdfmgrr.exe

eventuelt et forslag til andre scannere jeg kan køre igennem?
05. december 2006 - 14:48 #1
*** Det er du selv ude om !!! ***

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner. Som du er et godt eksempel på !!!
05. december 2006 - 14:51 #2
Vi prøver at redde den alligevel:

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Logon Application] C:\WINDOWS\System32\winIogon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Services] C:\WINDOWS\System32\kqzlx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Msn Live Messanger ] msnmsgsman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Application Layer Gateway Service] C:\WINDOWS\System32\algs.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Msn Live Messanger ] msnmsgsman.exe

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm
For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\WINDOWS\System32\winIogon.exe (Bemærk STORT I - ikke L !!!)
C:\WINDOWS\System32\kqzlx.exe
msnmsgsman.exe
C:\WINDOWS\System32\algs.exe

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!

------------------------------------------------------------------------
05. december 2006 - 14:53 #3
Gør KLAR til at install M$ ServicePack2:
Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC.

... og afvent accept !!!
05. december 2006 - 14:55 #4
Ved nærmerer eftersyn -
DET ER EN OMMER !!!
Avatar billede Jensen DK Novice
05. december 2006 - 15:08 #6
Undskyld at jeg siger det men jeg syntes ikke at dr1 har høje tanker om andre
end sigselv,han tror at vi er mindrebemidlet.
05. december 2006 - 15:17 #7
... ikke forstået ... ?
Avatar billede birthe88 Nybegynder
05. december 2006 - 15:31 #8
Smid et svar dr1 så skal jeg give dig dine point, og så lad endelig være med at hjælpe en anden gang, finder selv ud af det hvis det skal foregå på den måde.
Find en eller anden at tal sådan til, for sådan en opførsel gider jeg ikke finde mig i.
05. december 2006 - 15:33 #9
... skip ...
Avatar billede fromsej Praktikant
05. december 2006 - 15:54 #10
Det er da det bedste råd overhovedet du har fået.

En uopdateret XP uden så meget som et antivirusprogram, det er spild af både din og vores tid at prøve at rense, guderne må vide hvad der ligger af keyloggere, trojanere og rootkits, som vi ikke kan se, og derfor ikke kan hjælpe med at fjerne.

Der er kun den hårde vej, hvis du følger denne vejledning, kommer du på nettet med en ren, opdateret og sikret maskine.
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27627

Mvh:
Fromsej TeamSpywarefri