Avatar billede kvadrat Nybegynder
05. december 2006 - 12:58 Der er 12 kommentarer

USB virker ikke mere

mine usb porte er pludselig holdt op med at virke, det startede med at jeg ikke kunne tilslutte noget "nyt" min mp3 afspiller, kamara, usb keyboard, da den aldrig registrere at disse blir tilsluttet, jeg køre dog med usb mus, og idag var jeg så dum at tage den ud :/ og nu vil den ikke registrere den igen... der er simpelhen lukket for alt,

nogen der har en ide`?
det er ret så svært at navigere uuden mus skal jeg  lige hilse og sige ;)

så hjælp vil være guld i atronomiske mængder værd

på forhånd tak
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 13:01 #1
prøvet at fjerne usb delen under enhedshåndtereing og genstarte ?
Avatar billede off-line Nybegynder
05. december 2006 - 13:12 #2
Med et mellemstik, kan en USB mus køre som PS/2 mus - altså en alm. mus med rundt stik.
Avatar billede kvadrat Nybegynder
05. december 2006 - 13:19 #3
niels_hansen.. desværre dosnt work...
den registrere den slet ikke musen og den lyser heller ikke.. har prøvet alle porte nu..

og Gotfred, det er rigtigt... men det løser det kun midlertidig.. det er ikke sjovt at ha en computer der ikke kan ta noget usb :(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 13:21 #4
lyser musen når du genstarter computeren ? hvis nej, så tyder det på din USB port(e) er brændt af.
Avatar billede kvadrat Nybegynder
05. december 2006 - 13:40 #5
den lyser ikke..
men den port virkede jo intil for lidt siden!
altså.. alle andre porte holdt op med at virke, og jeg tænkte nok "hvis jeg tager min mus ud nu, så holder den også op med at virke"... og rigtigt nok..
jeg syntes det lugter af at noget blokere fra dem fra at virke, siden at det kun er ny tilslyttede ting der ikke virker
Avatar billede kvadrat Nybegynder
05. december 2006 - 14:00 #6
hmm de er ikke brændt af.. hvis jeg booter i linux er der ikke noget problem :P
Avatar billede niels_hansen Praktikant
05. december 2006 - 14:01 #7
og du havde prøvet at fjerne dem i enhedshåndtering OG genstarte ? (uden noget sat til USB portene)
Avatar billede off-line Nybegynder
05. december 2006 - 14:45 #8
Musen! Nej det har du selvfølgelig ret i, mente det også kun som en
nødløsning, medens du arbejder med USB problemet.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. december 2006 - 16:19 #9
måsker er der någet af dette du ka bruge: http://www.earthtym.net/USB-solutions.htm#2
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 14:36 #10
Var der noget du kunne bruge?
Avatar billede kvadrat Nybegynder
12. december 2006 - 17:01 #11
efter jeg havde bootet i linux, virkede musen igen i windows.. har siddet og bakset med hvorfor alt andet ikke dur.. :( tror det ender med en fomatering.. det er nu også det bedste ..efter som det er over 2 år siden

linket gratis kommer med er ikke rigtig noget jeg kan bruge.. er der nogen der har et bud? eller skal vi bare lukke den her,sidenn jeg nok bare fomatere ?isåfald hvem vil ha point?
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2006 - 17:51 #12
Har du prøvet at kigge her:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for USB-controllere > Dobbeltklik på første linie med "USB-rodhub" > Strømstyring > Hvis der er mærke i "Tillad computeren at slukke...", så fjern det > OK > Gør det samme for alle andre "USB-rodhub".