Avatar billede uklo Nybegynder
04. december 2006 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

fejl ved SP2 installation

Hej,

Jeg har installeret xp på ny og vil nu have sp2 på den, men mens hentning af den går fint på wUpdate, fejler installationen med "intern fejl". Jeg har derfor downloadet sp2 og forsøgt at køre installationen. Jeg får fejlen "filen er beskadigt".

Nogen løsninger?
Avatar billede jens12 Nybegynder
04. december 2006 - 17:23 #1
Avatar billede uklo Nybegynder
04. december 2006 - 17:29 #2
nej jeg har prøvet den fra microsofts side. hvad er forskellen`?
Avatar billede jens12 Nybegynder
04. december 2006 - 17:36 #3
Må jeg se det link ?..
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 17:42 #4
En ting er at hente SP2, en anden er at når du skal installere SP2, så skal pc`en være fri for "snavs"
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)

Windows XP Service Pack 2 - dansk / Engelsk udgave:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede uklo Nybegynder
04. december 2006 - 17:44 #5
Avatar billede jens12 Nybegynder
04. december 2006 - 17:57 #6
Det link du har brugt..Er en installer til "it-teknikere og udviklere",altså til flere computere og ikke en single computer..Og slet ikke til en privat..Det link jeg har givet er til din pc...
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 18:02 #7
Linket er godt nok, det er den samme Service pack til alle installationer -  men bruger du f.eks netlimiter, Norton internet security eller andet der kan "hindre" adgang ?
Hvis ja så prøv at deaktivere dette og se om ikke du slipper for "filen er beskadigt".
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 18:06 #8
For lige at uddybe det med "it-teknikere og udviklere", så hentede op installerede jeg den samme og skrev denne:
http://www.eksperten.dk/artikler/459
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2006 - 18:23 #9
Når du har fulgt haverslevs råd og renset windows for "snavs" skulle du gøre
dig selv en tjemeste, og lave en slipstreamed winXPSP2:
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Har ikke selv prøvet, men nogle mener, at det er nemmere at lave med denne:
http://www.nliteos.com/download.html
Avatar billede uklo Nybegynder
05. december 2006 - 22:20 #10
Jeg har fået det til at virke via online update og ved at scanne for vira, spy osv. inden.

poster du et svar haverslev?
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2006 - 07:33 #11
Godt du fik det til at virke ;o)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2006 - 11:59 #12