Avatar billede smoother Nybegynder
04. december 2006 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

bedste billige router til trådløst netværk (24Mbit)

Hej Allesammen,

Hvilken router er den bedste til at oprette et trådløst netværk på 24 Mbit?
Der skal kun være 2 computere på... 1 Laptop og 1 desktop.
Den må selvfølgelig godt være en billig model

På forhånd tak
                                /Smoother
Avatar billede lowfire Nybegynder
04. december 2006 - 17:04 #1
Tilbud som dette er til at finde mange steder her på eks.dk f.eks.

http://www.eksperten.dk/priser/network/network-vis.asp?Kode=N000363

Computercity har et tilbud forøjeblikket, en D-Link DI-524 Router på 54Mbps med en usb netværkskort.
Avatar billede vesth Nybegynder
05. december 2006 - 21:51 #2
Jeg kender kun til IEEE 802.11b(11Mbit) og 802.11g(54Mbit) så du er sikkert på udkig efter den sidste.
Er godt tilfreds med min Linksys WRT54G der kan begge hastighedder. Den er let at administrere via webinterface og så har den mulighed for WPA2 kryptering hvilket er et must når du benytter Wireless. - Min boks havde ikke WPA2 fra starten så jeg blev glad da jeg også kunne firmware opgradere den :-)
Og så er prisen er på den rigtige side af 500,-
Min konklusion er en god router til en færd pris.
Avatar billede smoother Nybegynder
17. december 2006 - 14:04 #3
Det lyder super vesth, så den har jeg bestilt.... men hvad betyder: "Min boks havde ikke WPA2 fra starten så jeg blev glad da jeg også kunne firmware opgradere den :-)"?
Jeg er ikke så kyndig :-/
Avatar billede vesth Nybegynder
17. december 2006 - 21:46 #4
WPA er en af de standarder du kan anvende til kryptering af signalet.
I starten var der WEP, som i dag kan dekrypteres med en alm. computer på under 7 sec. siden kom WPA som tager noget længere at dekryptere, og nu er WPA2 standarden for sikring af trådløst netværk.
Min router var jeg nød til at opgradere for at kunne anvende den nyeste standard, men den blev købt for mere end et år siden.
Håber det er svar nok :-)