Avatar billede kshexcel Nybegynder
04. december 2006 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Beskyttelse af fil

Hej ekspert

jeg vil gerne beskytte filer mod, at andre sletter den. De må gerne tage en kopi af filen - de må bare ikke få lov til at slette/flytte den. Jeg har forsøgt "protect workbook", men der er stadig mulighed for de kan gå ud i stifinderen og slette filen.

Hvad skal jeg gøre i stedet?
04. december 2006 - 16:13 #1
Funktionen beskyttelse i Excel gælder beskyttelse af oplysningerne i projektmappen/arket, og forhindrer ikke at filen kan flyttes/slettes/omdøbes m.m.

Dette skal gøres i operativsystemet - og er desværre ikke muligt i alle operativsystemer.

Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede kshexcel Nybegynder
04. december 2006 - 18:23 #2
Vi bruger Windows XP
Avatar billede vesth Nybegynder
05. december 2006 - 22:48 #3
I Windows er det muligt at styre rettighedderne, men denne funktion har Microsoft slået fra for en sikkerheds skyld.
Du kan sikkert finde mere info i Windows egen hjælp
06. december 2006 - 09:00 #4
Højreklik på filen, vælg fanen Sikkerhed
Her kan du administrere hvilke brugere, der må hvad.
Avatar billede kshexcel Nybegynder
08. december 2006 - 11:52 #5
erikjuul, det fungerer! Sender du et svar, så du kan få point!

Tak
08. december 2006 - 14:41 #6
Du har allerede fået et svar!