Avatar billede spalten Nybegynder
04. december 2006 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til mediacenter - skal købe eller lave selv

Jeg har i nogen tid kigge lidt på div mediacenter, og har også leget lidt med tanken om selv at bygge et (har før bygget div pc´er). Men jeg har lige et par spørgsmål før jeg kaster mig ud i enten det ene eller det andet.

1: Vil det egentlig kunne betale sig selv af bygge sit egen mediacenter?

2: Hvis ja, er det så ikke bare operativ systemet "Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005" - der gør at en pc delene kan "snakke" med hinanden eller skal man bygge mediacenteret med "special" hardware???

3: hvis jeg nu går igang er der så evt en vejledning - guide til hvordan?

4: Er det evt. fordele ved at vælge andre programmer end Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 og hvis ja hvilke
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
06. december 2006 - 17:23 #1
Ja et kan godt betale sig at bygge det selv, kommer jo self an på hvor mange penge man vil spytte i det :)

Og du skal bare installere Medeia center edition og så spiller det af sig selv, de dele snakker du jo sammen da det faktisk er xp man kører..

Fordele ved andre programmer, aner det ikke, kender kun selv Windows media center :)
men samlign priser med hvad du selv kan bygge det til, og så færdig købte.. tit kan du spare en del penge på at bygge selv :)
Avatar billede spalten Nybegynder
07. december 2006 - 14:49 #2
Hej michaelkaas

Vil det sige at det er en helt alm. pc (hel alm. pc dele) man laver det med og at det kun et styresystemet der definere at det er et mediacenter?

Det er fordi da jeg ringede til en der laver disse mediacenter så siger han at der er nogle dele der ikke kan arbejde sammen, men det han har ment er vel at alle dele ligesom i en alm. pc skal kunne snakke sammen... :)

Har du selv bygget et mediacenter - og hvis ja har du så evt. en guide til hvordan man skal gøre...?
Avatar billede spalten Nybegynder
12. december 2006 - 19:34 #3
øhh hallo er det muligt med et svar :)
Avatar billede spalten Nybegynder
17. november 2010 - 18:49 #4
Sag lukkes