Avatar billede grandalf Nybegynder
04. december 2006 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at udskrive på HP LaserJet 4345 mfp

Hej, jeg har et problem, har en printer der er tilsluttet en windows 2000 server, hvorpå der kører tynde klienter, når man skal udskrive fra word eller andre office-programmer opstår der nogen gange et problem og man kan ikke udskrive, men hvis man vælger at udskrive fra et andet program er der ingen problemer. Jeg har opdateret driveren til printeren, dog uden det har hjulpet noget, det der slår mig som mærkeligt er at man nogen gange kan udskrive mens man til andre tider ikke kan. En anden sjov detalje er at vi har fem tynde klienter og tilsyneladende går udskrivningsproblemerne på tur, det skifter hver gang serveren har været lukket ned. nogen ideer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. december 2006 - 15:25 #1
Til at starte med, kan du prøve at undersøge spool biblioteket på serveren.

Gå i "printerfolderen", vælg "Filer" menuen, og vælg "Serveregenskaber". Herunder kan du under "avanceret" se hvor din spoolmappe er. Mappen skal være helt tom, når der ikke printes. Ligger der gamle filer, skal de slettes - der er god chance for at disse filer driller udskrifterne.
Avatar billede grandalf Nybegynder
05. december 2006 - 11:14 #2
Der ligger filer fra idag og ikke andre filer. Skal de slettes?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2006 - 11:46 #3
Nej - det er formentlig filer der ligger i kø til at blive printet på printere...

Mit næste bud er lidt tungere - nemlig at slette printeren, slette printerdriveren (Fra "Serveregenskaber" i filmenuen i printerfolderen), og så geninstallere printeren. Dette vil formentlig kræve genstart af spooleren, og plejer ikke at være så populært blandt dem, der ikke har problemer :-)
Avatar billede grandalf Nybegynder
05. december 2006 - 12:43 #4
jeg vil overveje at få det gjordt, selvom jeg ikke er vild med ideen, er en noget omstændigt at installere printeren igen. Men hvis du ikke har andre ideer må du heller smide et svar, da jeg ikke har mulighed for at afprøve din ide lige med det samme.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. december 2006 - 13:15 #5
Desværre - ligger der ikke forliste filer i spooleren, skyldes det enten en "defekt" driverfil, eller en dårlig indstilling i registreringsdatabasen.

Den udviddede fejlsøgning omfatter nemlig også udrensning af registreringsdatabasen.

Det slår mig dog at office applikationerne kører på samme server, og dermed også er fællesnævner. Kunne det tænkes at problemet er knyttet til office installationen og ikke printeren?
Avatar billede grandalf Nybegynder
06. december 2006 - 09:52 #6
Har selv haft den samme tanke, men har af- og geninstalleret Officepakken uden det hjalp, så tror ikke problemt ligger der, men så der vel ikke andre muligheder ind at prøve dit foreslag, når der engang bliver tid til det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2006 - 10:18 #7
Held og lykke med det - og takker for points.

Du må bare vende tilbage, hvis der skal bruges flere gode idéer.