Avatar billede lbl Nybegynder
04. december 2006 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dead pixel

Jeg har lige købt en laptop(IBM T42)og den er fantastisk! Men der er lige det at der er en død pixel..... Er det noget man bare skal med??

Jeg skal huske at sige at den døde pixel sidder oppe i det ene hjørne så det er ikke i synsfeltet men jeg regnede med at sådan en laptop var testet før den blev sendt på markedet - specielt når det er IBM...

Jeg købte den gennem laptop.dk og de har ellers været oppe på mærkerne da jeg fik min maskine leveret mindre end 24 efter jeg havde bestilt den - da jeg ringede til firmaet(Søren) fik jeg at vide at det er meget normalt med de døde pixels - og ifølge et EU direktiv må der være en 6-8 pixels før man har returret.

Hvad gør jeg nu? Skal jeg være rigtig glad for at det ikke er værre eller skal min skærm repareres/returneres??

Jeg har et link med forneden(fra "loppehund") som har givet mig lidt indsigt i problemet.....

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=26696
Avatar billede spooky20 Nybegynder
04. december 2006 - 12:18 #1
Som du selv skriver, så er enkelte pixelfejl tilladt på lcd-skærme i dag. Det betyder at produktet ikke anses som fejlbehæftet, og du kan derfor ikke returnere eller få repareret computeren under garanti.
Avatar billede area48 Nybegynder
04. december 2006 - 12:45 #2
Du har 14 dages returret på alle indkøb foretaget over nettet. Send maskinen retur, så er sælger forpligtet til at returnere din indbetaling uden at stille spørgsmål. Du kan evt. blot konstatere at maskinen ikke levede op til det forventede, hvis der bliver stillet spørgsmål.
Derefter køber du selvsamme maskine et andet sted og håber at der ikke er nogen pixelfejl.
Avatar billede lbl Nybegynder
04. december 2006 - 13:07 #3
Det var da et godt svar!! er der en rimelig sansynlighed for at den næste maskine et uden pixel-fejl?? og hvad når jeg har taget den i brug(2 dage siden)?? kan man så bare pakke den ned i kassen igen og sende en afsted?? og ville du/I gøre det eller bare beholde maskinen som den er??
Avatar billede area48 Nybegynder
04. december 2006 - 13:58 #4
Jeg købte en Samsung fladskærm, der havde en pixelfejl da den ankom. Sendte den straks retur og fik beløbet indsat på kontoen et par dage efter. Derefter handlede jeg blot et andet sted og fik efterfølgende en skærm uden fejl.
Og ja,- jeg var blevet ved med at returnere indtil jeg havde en fejlfri skærm. Jeg synes  nemlig at det er grotesk at producenter accepterer fejl i spritnye produkter. Og så er det jo dejligt at man har returret.
Mht. til din bærbare,- kontakt sælger og meddel at den ikke lever op til dine forventninger og retur den så. Den medfølgende emballage må dog ikke være ødelagt... Køb derefter den selvsamme maskine hos en anden leverendør :-)
Avatar billede lbl Nybegynder
04. december 2006 - 15:06 #5
Tak for dine gode kommentarer!!!!!! nu har jeg taget mig sammen til at ringe til firmaet og jeg kan returnere maskinen og få en ny tilsendt i original emballage - så jeg håber jeg er heldig næste gang!! vil du ikke sende et svar så du få points...
Avatar billede area48 Nybegynder
04. december 2006 - 15:53 #6
Takker.. og held og lykke med "projektet" :-)