Avatar billede rbc Nybegynder
03. december 2006 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærm til PC og TV

Jeg har købt en computer, der har et grafikkort med HDMI og DVI udgang samt en TV-tuner der kan klare DVB-t og DVB-S. Det er meningen, at jeg vil se TV via computeren og skal derfor have fat i en god skærm, der naturligvis kan vise en roligt og klart PC-billede, men samtidig har et rigtig godt TV-billede. Skærmen skal være 16:9 format, 19-21" og koste max 4000.

Jeg har kigget lidt rundt og har nogle spørgsmål:
SKal jeg kigge efter skærme der er HD-ready eller er det underordnet da alle de skærme jeg har kigget på har en opløsning på mere end 1366 x 768?

Er det en fordel at skærmen har HDMI indgang, eller DVI lige så godt?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på når jeg vil se TV via min computer?

Konkrete forslag til gode skærme modtages også gerne.
Avatar billede kenp Novice
03. december 2006 - 22:13 #1
DVI ->HDMI kvaliten af billedet er det samme.. dog kan HDMI flytte lyden samtidigmed det kan DVI ikke.

Ja vælg noget som er HDready hvis det er et TV du vil købe. men de fleste skræmen som skriver den opløsning er sikker ikke via hdmi. at den kan klare det det er sikkert via vga.
Avatar billede rbc Nybegynder
26. september 2007 - 21:48 #2
Lukket
Avatar billede kenp Novice
26. september 2007 - 22:14 #3
ja så kan ejg jo sige at jeg håber det virker ad helvede til hos dig.
Avatar billede rbc Nybegynder
27. september 2007 - 08:32 #4
Du bragte ikke noget nyt på banen...
Avatar billede kenp Novice
27. september 2007 - 22:13 #5
VAr det så ikke en idee at melde tilbage i stedet for? det har du jo kun haft lidt over 9 måneder til.