Avatar billede kbe Nybegynder
22. november 1999 - 11:07 Der er 7 kommentarer

Access database Read only

Jeg har et problem med at åbne en Access database som read only, på et netværks drev der kun har read access.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
22. november 1999 - 11:14 #1
Prøv at ændre rettighederne fra server/host. Det plejer at hjælpe
Avatar billede styrelse Nybegynder
22. november 1999 - 11:58 #2
Begrundelse??
Avatar billede styrelse Nybegynder
22. november 1999 - 11:59 #3
Det virker da meget plausibelt...
Avatar billede aleks Nybegynder
22. november 1999 - 13:17 #4
>>styrelse

Det må da være muligt, at åbne en database der er read only, hvad hvis den ligger på en CD-Rom?
Avatar billede caledonia Nybegynder
22. november 1999 - 20:09 #5
Prøv med "Mode=1" eller "ReadOnly=True" i connection og husk at brug readonly i lock type.
Avatar billede kbe Nybegynder
23. november 1999 - 08:49 #6
Desværre du'r det ikke, der retuneres runtime error 3051 (No read permission)
Avatar billede walbum-data Nybegynder
05. november 2000 - 14:49 #7
Umiddelbart skal du have lov til at skrive i mappen. Access genererer en ldb-fil hver gang den åbnes. Hvis den ikke kan generere den i samme mappe som databasen, får du en fejl. Derfor skal alle som må åbne databasen have skriverettighed til mappen. Databasen må derimod godt være skrivebeskyttet.