Avatar billede alien_boy Nybegynder
03. december 2006 - 12:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WD Raptor WD740ADFD 74 GB

Tænkte på at anskaffe mig sådan en harddisk, men ville hører om nogen kunne fortælle mig om støj- og varmeniveauet var på den?
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2006 - 16:41 #1
Nu kommer det meget an på hvordan den skal bruges, da den jo, alt efter behov spinner op til 10000 rpm.
Skal den køre med de rpm`s over en længere periode, så kan det jo høres og vil være en "hvinende" lyd.
Varmeniveauet vil også være afhænging af brugen af disken, men vil tro at den i idle vil ligge på 40-45 gr.C og ved belastning ca. 50 gr.C
Avatar billede freespace Nybegynder
03. december 2006 - 18:28 #2
Har to 36 gb i raid, det er ikke så meget motoren der får den til at dreje 10k rpm, men mere læse hovederne der lammer og det gør de, specielt ved høj disk aktivitet. Varmen er også en smule støre men ikke fordi det er så galt igen. Jeg ville ikke undvære dem bare på grund af at de larmer lidt mere...
Avatar billede freespace Nybegynder
03. december 2006 - 18:28 #3
lammer=larmer
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2006 - 19:52 #4
men så meget giver 10000 rpm diske heller ikke ifh til sata 300 diske jeg har lavet test der viser det viste en forskel på 1-2 sec så det kan man nok leve med og så er prisen lavere på sata 300 diske og man får mere disk for pengene
Avatar billede freespace Nybegynder
03. december 2006 - 20:48 #5
Det er vel afhængelig af hvad man skal bruge det til...
Avatar billede freespace Nybegynder
03. december 2006 - 20:53 #6
synes ikke rigtigt deres mail system virker...
Avatar billede alien_boy Nybegynder
03. december 2006 - 23:12 #7
Altså det vil sige raptor harddiskene larmere mere end de normale 7200rpm?
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 12:04 #8
"Altså det vil sige raptor harddiskene larmere mere end de normale 7200rpm?"

En lille smule mere, hvis de spinner op i fuld rpm`s
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 12:41 #9
de larmer meget ifh til 7200 rpm diske og 2-4 i en raid 1-0 det er ikke til og holde ud støjen går i resonans når de 4 eller 2 diske kører sammen og det har ikke noget med kabinettet og gøre i mit tilfælde .

jeg har lige kasseret 4 stk 10k rpm diske pga støj problemer og erstattet dem med 7200 rpm diske og der er ingen mærkbar forskel ,kun mere diskplads for pengene
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 12:46 #10
jetdirect > spørger skriver EN disk og der er da stor forskel på, at køre med en eller 2-4 samtidig i raid osv., det vil da automatisk give betydelig mere støj
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2006 - 14:46 #11
>haverslev

helt enig ,det at jeg nævner det er blot for at gøre opmærsom på at flere diske sammen giver et støj problem .

wd raptor har en lyd som ikke er ved alm 7200 diske også selvom den er single
Avatar billede alien_boy Nybegynder
08. december 2006 - 18:29 #12
Tak for svarene tror jeg køber en 400gb harddisk i stedet så :)