Avatar billede schmidt Nybegynder
22. november 1999 - 10:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bog om SQL

Hejsa.

Jeg har brug for en dansk bog om SQL. Er der nogen, der kender en god bog, helst et opslagsværk.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
22. november 1999 - 10:24 #1
Umiddelbart kender jeg ikke nogen, men jeg ved at oracle-education har kurser i sql, hvor materialet er på dansk.

Ellers kan du prøve at henvende dig til natufagsbogladen på jagtvej.
De plejer at være meget hjælpsomme med at skaffe specialle bøger.
Avatar billede gollum Nybegynder
22. november 1999 - 10:30 #2
Jeg har selv købt "start på SQL", da jeg skulle til at arbejde med Oracle. Det har fungeret fint. Det er et 70-kr. hæfte fra IDG. Det kan være svært at finde i en boghandel, så det kan være du skal købe det over Nettet (ca. 130 kr ialt)
Avatar billede schmidt Nybegynder
29. november 1999 - 15:03 #3
Ellers tak for hjælpen.

Det jeg søger er et opslagsværk til SQL. Nu har jeg talt med nogle erfarende personer, og de kender kun brugbare bøger på engelsk. Der findes en dansk bog, der hedder noget med "Relationsdatabaser og sql", men den skulle ikke være særlig god.
Avatar billede majken Nybegynder
06. januar 2000 - 15:28 #4
på oracles egen technet-side findes der reference lister over pl/sql kommandoer, er det sådan noget du søger?

Adressen er http://technet.oracle.com/
bare opret dig som bruger, det koster ingen ting.

Der findes forresten mange fantastiske løsninger på mange fantastiske problemer derinde...
Avatar billede blackie Nybegynder
10. marts 2000 - 19:12 #5
Dansk bog.
Introduktion til Oracle programmering
Af Gitte Henriksen og Michael Specht
Avatar billede schmidt Nybegynder
11. marts 2000 - 17:30 #6
Den ser jeg lige på, så vender jeg tilbage.
Avatar billede blackie Nybegynder
11. marts 2000 - 17:57 #7
ISBN nr. til Introduktion til Oracle programmering er 87-7724-756-6
Avatar billede OnkelJoakim Novice
25. maj 2000 - 08:50 #8
Som studerende på Niels Brock ( Ikke psoitivt ment, da det ligner twind ), kan jeg kun anbefale Søren Vang.