Avatar billede nielsmo Nybegynder
01. december 2006 - 22:38 Der er 3 kommentarer

Layout til ungdoms blad

Hej

Det er lige blevet besluttet at der skal nyt layout på vores blad til juniorafdeligens medlemmer i sejlklubben. Det har haft det gamle layout i ca. 60 år, og lidt fornyelse ville snart være på plads. jeg har selvfølgelig igen kommet til at melde mig som meget frivillig til denne opgave - men jeg er blank. Så jeg ville høre om i ikke kunne komme med lidt forslag til et layout? bare en hurtig skitse eller links til andre blade. bladet hedder forresten "Junior Jollen"

Der er dog et meget vigtigt krav. det skal være ungdommeligt, dog stilrent. ikke noget med alle mulige spændende skifttyper og "grafitti" skrift.

Her er den gamle udgave af juniorjollen:
http://hellerupsejlklub.dk/billeder2/_mg_7005.jpg

og klubbens andet klubblad:
http://hellerupsejlklub.dk/billeder2/teamh_3_2006_low.pdf

Men juniorjollen skal ikke minde for meget om "team hellerup" da det skal fremstå som afdelingens eget blad, ikke en del af klubbladet.

Skriv endeligt hvis du har brug for billeder, eller har et spørgsmål, nielsmo@gmail.com

På forhånd tak ;)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
05. december 2006 - 11:31 #1
den gamle er da svedig - jeg kunne ikke lave noget bedre ;)
Avatar billede tau Nybegynder
13. december 2006 - 20:15 #2
Den gamle udgave af Juniorjollen ser i mine øjne egentlig også retro-ungdommelig ud. Den minder mig lidt om, at de unge til vores nyligt afholdte julefrokost var helt vilde med Ole Erling!
Selv blev jeg rimelig træt af ham efter ca. 20 minutter...

Så måske er ideen egentlig at forsøge at lave et Retro-design og så til gengæld bruge en del tid på selve sproget og artikelskrivningen.
Det er nemlig erfaring, at det er her, at klubblade og lignende trænger til en kraftig forbedring.
F.eks. kommer den mest spændende artikel med både nyheder og dramatiske billeder først på side 14 i Team Hellerup-bladet :-) Synes jeg....

Held og lykke med det!