Avatar billede gogion Nybegynder
01. december 2006 - 22:17 Der er 11 kommentarer

nyt grafik kort hjælp mig !

Jeg har et bundkort ved navn: MS-6702 lavet af MSI.
jeg havde tænkt mig at købe en af de nye nVIDIA grafik kort, men er ikke sikker på om mit bundkort kan tage den nye 7-serie. Så skal jeg skifte bundkort eller kan jeg roligt sætte det i?

Processor: AMD Athlon(tm) 64 3000+
overvejer også at skifte processor men hvad for en skal jeg vælge ? og hvad er godt ?
min computer understøtter kun "socket-754".
Avatar billede matcho Nybegynder
01. december 2006 - 22:49 #1
AGP eller PCI express sokkel?
Ellers er det vel snarere din strømforsyning og pengepung du skal tænke på.
Avatar billede gogion Nybegynder
01. december 2006 - 23:31 #2
skal jeg skifte bundkort for at kunne bruge de nye grafik kort ?
Avatar billede matcho Nybegynder
01. december 2006 - 23:45 #3
Hvis du har AGP grafikkort så skal du se i manualen men jeg tror nu ikke du også har PCI sokkel, så det skal du nok.
Avatar billede matcho Nybegynder
01. december 2006 - 23:46 #4
Glemte lige: Du kan jo stadig købe AGPkort kig på edbpriser.
Avatar billede hugodell Nybegynder
01. december 2006 - 23:53 #5
7-serien kan fås med AGP helt op til 7800gt, men det koster knapper. Det koster nok det samme med et nyt bundkort og et grafikkort med PCI-E
Avatar billede matcho Nybegynder
02. december 2006 - 00:46 #6
Hvis du spiller ville jeg nok vælge et 7600GT.
Avatar billede gogion Nybegynder
02. december 2006 - 18:59 #7
jeg har ATi Readeon 9600 serien men vil jo gerne skifte til et nyt, (altså har fundet et GeForce 7950GT 512 mb DDR3). men spørgsmålet lyder på om jeg bare kan sætte det ind i mit bundkort ?
Avatar billede gogion Nybegynder
02. december 2006 - 19:01 #8
Har selvfølgelig også købt nye ram (en 512 mb DDR ramme) så jeg får 1024mb DDR ram i alt. så burde jeg jo kunne køre de fleste nye spil glidende ik ?
Avatar billede kogt Nybegynder
06. december 2006 - 16:38 #9
gogion hvis du vil op og give 4-5000 for et gfx, saa koeb dog et GF8800 med PCI-e det understoetter DX10 hvilket et GF7950GT ikke goer ser ingen grund til og koebe "gammelt/foraeldet" hardware
et GF7950GT kort koster oxo mere end GF8800GTS men er ikke bedre af den grund

UD over det, ville jeg, hvis jeg havde pengene til det, satse paa en intel core 2 duo eller quad, med et bundkort baseret paa det nye Nforce chipset fra nvidia... ved godt det er en dyr affaere... men paa den maade er din copmuter tildels lidt fremtidssikret...

men hvis du vil beholde dit nuvaerende bundkort og cpu... vil jeg foreslaa dig og koebe et stoerre AGP baseret gfx til spil, men ikke over 1000kr og saa spare sammen til en ordentlig computer... hvis du engang bare skal have et stort GFX :)

jeg har selv lige koebt et GF8800GTS og det koerer bare superb
Avatar billede kogt Nybegynder
16. december 2006 - 15:31 #10
hvis du vil beholde din cpu og ram saa kan du koebe dette bundkort! til billige penge og du kan stadig gaa ud og koebe et Nvidia kort serie 7 med PCI-e

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186072 det er bare en billig løsnings

det grafik kort du vaelger vil oxo kunne passe dit nye bundkort hvis du en dag vil opgradere dit cpu, og dermed dit nye bundkort, til en core 2 duo