Avatar billede masd2 Nybegynder
01. december 2006 - 20:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overføre video

Hej!

Jeg har et sikkert utroligt simpelt spørgsmål. Hvordan overfører jeg video fra mit Panasonic kamera? Jeg kan sagtens få filmen til at spille over computeren, men hvordan får jeg det gemt? Jeg har ikke noget software med kameraet. Jeg vil naturligvis også gerne redigere i det bagefter.
Så hvad skal jeg bruge til det?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede pertho Nybegynder
01. december 2006 - 21:10 #1
Prøv denne vejledning her: http://www.pertho.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=72
Du skal have en eller anden form for software. Windows's egen Movie Maker kan bruges, men er ikke af bedste kvalitet, efter min mening.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
01. december 2006 - 21:14 #2
Hvis du bruger Windows XP, kan du bruge programmet Windows Movie Maker, som allerede er installeret på din maskine.
Programmet giver dig mulighed for at:

1. Capture - overføre video fra kamera til pc.
2. Redigere - klippe din video, tilføje overgange mellem klip, tilføje effekter, rulletekster og meget mere.
3. Eksportere - Gemme din færdige film i forskellige formater.

Du finder Windows Movie Maker her:

Start --> alle programmer --> tilbehør --> Windows Movie Maker

Alternativt kan du kigge på Adobe Premiere Elements, som koster ca. 700,- og som du kan hente i en 30 dages fuld version her:

http://www.adobe.com/dk/downloads/  (nederste link på siden)

God fornøjelse

Torben

God fornøjelse
Avatar billede masd2 Nybegynder
01. december 2006 - 21:21 #3
Hej begge to

Tusind tak for hjælpen. Rart at komme videre. Da det var pertho der var først, går pointene til dig.

Vh
Malene