Avatar billede cecil Nybegynder
01. december 2006 - 20:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flytter jeg nemt en hjemmeside

Hej venner

Jeg skal flytte en hjemmeside fra en udbyder til en anden. Der er en del direktorier og blilleder. Der er flere som har lagt ting ind.

Findes der er program som på en nem måde flytter en side? For skal jeg bruge Stones WebWriter kommer det til at tage lidt tid.

Søren
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
01. december 2006 - 20:46 #1
Hej Søren

Når du flytter en hjemmeside, skal du gøre flg. i nævnte rækkefølge:

1.
Du starter med at hente en kopi af det aktuelle site, ned på din egen maskine.
Det kan du gøre på flere måder:
Hvis du blot skal flytte sitet og ikke være daglig admin, er den nemmeste måde at gøre det direkte via din browser. Skriv flg.:

ftp:dinhjemmeside.dk

I dialogvinduet skriver du login-navn + password, som du får fra udbyderen eller daglig admin.
På denne måde skaber du en direkte FTP-forbindelse til mappen på udbyderens hjemmeside.
Det eneste du derefter skal gøre, er at trække og slippe mappen med hjemmesiden over på en placering på din egen harddisk.

2.
Du kan også vælge at installere en FTP-klient, hvor du har mulighed for at konfigurere langt flere detaljer.
Prøv fx Filezilla, som er open source (gratis) og kan hentes her:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558

3. Hvis du skal være daglig admin på sitet kan jeg anbefale Dreamweaver, som er en htlm editor (WYSIWYG). Denne kan bl.a. automatisk synkronisere mapperne lokalt/webserver og selv afgøre hvilke versioner, der er nyest.

Du kan hente en 30 dages fuld prøveversion her:

http://www.adobe.com/products/dreamweaver/

God fornøjelse!

-Tobber
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
01. december 2006 - 20:55 #2
Hov- jeg var jo ikke færdig...

Fortsat...

4. Når du har hentet en kopi at hjemmesiden, kan du skifte udbyder. Sitet flyttes ikke automatisk over til din nye udbyder. Det skal du selv gøre. Så hvis du glemmer at hente en kopi og din gamle konto deaktiveres, er siden tabt for altid.

4B. En anden vigtig detalje er at huske de email-konti, som måske er knyttet til domænet. Alle brugere skal downloade det, de ønsker at gemme, for disse email-konti lukkes ned sammen med sitet.

5. Når den nye udbyder har aktiveret webhotellet, kan du uploade hele molivitten igen ved at følge guiden i omvendt rækkefølge.

-Tobber
Avatar billede cecil Nybegynder
09. december 2006 - 08:13 #3
Tak for de gode råd. Det var lige det jeg manglede.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
13. december 2006 - 21:13 #4
Hvad med point?
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
07. oktober 2011 - 12:53 #5
Jeg er ikke helt med skal der ikke ændres noget i koderne som host, brugernavn og kode for at kunne opsætte den på en anden server??
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
07. oktober 2011 - 12:55 #6
Ahh det var med samme domæne... hvordan går man så hvis det er et nyt domæne??