Avatar billede Findahl Praktikant
01. december 2006 - 19:24 Der er 8 kommentarer

Installere spil via DVD-drev. Gider ikke gå i gang af sig selv

Hej folkens

Jeg har lige købt et spil som er på DVD-rom.

Mit drev i min computer er et DVD-drev, men det er som om den ikke læser den. Derfor kan jeg ikke få autorun-install-vinduet op som gør at jeg kan installere spillet.

Går jeg ind i Denne computer, kan jeg heller ikke finde spil DVD'en.

Har nogen prøvet lign. eller ved hvad jeg kan gøre så jeg kan installere spillet?

Mark
Avatar billede hcma Novice
01. december 2006 - 19:28 #1
Avatar billede Findahl Praktikant
04. december 2006 - 17:50 #2
Hej hcma

Det virkede ikke. Den vil stadigvæk ikke fange DVD-rommen
Har endvidere også prøvet at fjerne DVD-drevet i enhedshåndtering, hvorved computeren selv fandt drevet efter genstart. Dette resulterede heller ikke i noget.

Hvad kan der mon være galt? Det er et DVD-drev...
Avatar billede haverslev Novice
04. december 2006 - 19:13 #3
Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede hcma Novice
04. december 2006 - 19:26 #4
og der står også lidt her:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49
Avatar billede Findahl Praktikant
04. december 2006 - 19:39 #5
Jeg har prøvet at slette lower og upper filters. Når jeg dobbelklikket på mit DVD-drev i Denne computer siger den stadigvæk: Indsæt en Disk i drev D. Som om den intet kan finde. Har også prøvet at smide en alm. musik-cd i drevet, kan den heller ikke finde.

Min brænder kan godt finde musik-cd'en, men kan så desværre ikke læse DVD.
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2006 - 20:25 #6
Kan det have noget med ASPI at gøre? Prøv at kigge på linkene herunder:

http://www.macdisk.com/faqaspien.php3

http://web.ncf.ca/aa571/aspi.htm
Avatar billede Findahl Praktikant
04. december 2006 - 20:30 #7
Jeg har hentet ASPI programmet og unzipped det. Skal det installeres. Jeg er altså lidt af en dør til det lidt mere tekniske :)
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2006 - 20:42 #8
Er det Adaptecs version 4.72, du har hentet?

Desværre er der ikke nogen "klik og installer" metode. Kig på linket herunder og følg instrukserne nøje, udskriv dem evt. :

http://www.adaptec.com/en-US/speed/software_pc/aspi/aspi_v471_exe.htm