Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2001 - 11:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deaktivering af onboard-lydkort

Jeg vil gerne hjælpe en veninde med et problem. Hun skal have deaktiveret et onboard-lydkort, for at kunne bruge sit nye, mere avancerede lydkort. Vi har prøvet nogle forskellige ting, som ikke virker - spørgsmålet er så :

Hvilke detaljer har I brug for at kende for at løse problemet ? Jeg vender tilbage med detaljerne senere idag.

Thomas
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 11:18 #1
Hvad hedder bundkortet?
Avatar billede zorrosbabe Nybegynder
22. maj 2001 - 11:20 #2
Hvilket styresystem bruger hun ?
I Windows kan man normalt gå ind i Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering og deaktivere det ... har I prøvet det ?

Gitte
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2001 - 11:21 #3
makse> Jeg ved ikke noget om hendes computer endnu. Jeg snakker med hende i eftermiddag, og så får I alle detaljerne, men hvad er vigtigt at vide - bundkort og ?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2001 - 11:23 #4
Gitte > ja, men der er stadig en konflinkt...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. maj 2001 - 11:24 #5
bundkortets navn og model er nok information! jeg kan lige hurtigt nævne, at disabling af onboard-lydkort enten sker via en jumper på motherboardet eller via en funktion i BIOS (diable onboard audio).
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 11:25 #6
Det skal enten gøres i bios, eller med en jumper på bundkortet.
Avatar billede makse Nybegynder
22. maj 2001 - 11:25 #7
Hvor var det nu F5 sidder. :)
Avatar billede zorrosbabe Nybegynder
22. maj 2001 - 11:27 #8
weird ... har du overvejet at installere linux på hendes maskine :-)

Gitte
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. maj 2001 - 11:29 #9
Gitte> nej, jeg tror gerne, hun vil beholde Win.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. maj 2001 - 11:41 #10
De mobo jeg har set med indb. lyd, plejer der at sidde en jumper nede imellem PCI slottene, prøv at se der.
Ellers kunne det være i bios, det har jeg dog ikke set endnu!
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 23:22 #11
Hun har fået det ordnet. En af hendes venner gjorde det. Jeg ved ikke helt, hvordan det blev gjort...
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 23:24 #12
k