Avatar billede tizmo Nybegynder
30. november 2006 - 23:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sletning af .dat filer ?Hjælp

Hej.. jeg er ikke sikker på at jeg har valgt den rette kategori, men vidste ikke lige hva jeg ellers sku vælge :( Men her kommer problemet, - jeg har haft installeret nero 7 på min computer ,men har siden slettet det. men der er så kommet en fil på min computer som hedder NTUSER.DAT  . hvordan fjerner jeg den ? den var der ikke før og derfor heller ingen grund til at den er her nu.. Den ligger i C:\Documents and Settings\xxxxx

Mvh Thomas
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2006 - 23:38 #1
Det vil ikke være en god ide at slette den, medmindre du gerne vil have en masse problemer. Prøv at læse det her:

"In Windows NT, XP, 2000, and 2003 there are several Registry files. These files, with one exception, are named without a file extension and are stored in the Windows\System32\Config folder. These files are named Software, System, SAM, Security, Default, and UserDiff. There is one more Registry file and it does have a file extension, NTuser.dat. In Windows XP, 2000 and 2003, NTuser.dat is stored in the users folder under the Documents and Settings folder. Each user has their own NTuser.dat file".

Taget fra:

http://www.easydesksoftware.com/regfiles.htm
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. november 2006 - 23:45 #2
Det vil være som at save den gren over man sidder på, hvis man gør det. (men man får ikke lov sålænge man er logget på med den konto den tilhører)
Avatar billede tizmo Nybegynder
30. november 2006 - 23:46 #3
Jep, har os læst det i min søgning på en måde at slette det på !! Men hvis den fil er så vigtig så ville den vel os ha været der før jeg installerede nero ?! Det virker bare ulogisk for mig at den ville betyde så meget ??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. december 2006 - 00:02 #4
det har den med 100% garanti også været, men normalt er den skjult, så du har sikkert slået "vis skjulte filer" til siden ;)
Avatar billede tizmo Nybegynder
01. december 2006 - 00:07 #5
nope.. det har jeg skam tjekket ! ! Men det kan jo ikke passe at man ikke kan slette lortet igen :?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. december 2006 - 00:27 #6
jo slet din konto, men så kan du heller ikke bruge computeren, men så er den væk.
Avatar billede milter Ekspert
01. december 2006 - 00:36 #7
Hvorfor prøver du så ikke at slette den?

Den gør ingen skade, tværtimod hjælper den dig ved at holde styr på, hvordan alt skal virke på den konto, den blev skabt i.

Når du har slettet den, så kom lige tilbage og fortæl, om alt virker på den konto, den lå i.

Good luck!
Avatar billede tizmo Nybegynder
01. december 2006 - 12:04 #8
det forstår jeg slet ikke alt det med konto ? er det brugere i windows i mener`? For har prøvet at gå ind på en anden bruger og slette den, dog også uden held _!
Avatar billede tizmo Nybegynder
27. marts 2012 - 00:31 #9
Lukker tråden.