Avatar billede haape Nybegynder
22. maj 2001 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Batteri til laptop er dødt

Jeg har 2 laptops, begge Toshiba, med samme problem omkring batteriet. Batterierne fungerer ikke på nogen af maskinerne, selvom den siger fuldt opladet hvis jeg går ind og checker batteristatus.
Skal jeg ud i en nyanskaffelse af batterier, eller kan der gøres noget andet??
Avatar billede wheio Nybegynder
22. maj 2001 - 10:35 #1
hmm.. har noget lignende på min dell men den er kun ca. 40% skæv(bios).... men batterimåleren i linux er lidt mere præcis på den... underligt....
Avatar billede rene72 Nybegynder
22. maj 2001 - 10:36 #2
Har spurgt en uddannet bror som siger at der må nye til som regel. Har batterierne været sjatladet meget?
Avatar billede wheio Nybegynder
22. maj 2001 - 10:38 #3
jeg har ihvertfald ikke passet for godt på mit... så det kunne nemt være det...
Avatar billede rene72 Nybegynder
22. maj 2001 - 10:40 #4
Selv de nyeste batterier skal helt aflades jævnligt, er mit indtryk.
Avatar billede steel-shark Nybegynder
22. maj 2001 - 10:43 #5
hvilkenm type batteri har du???
nogle baterier kan ikke tåle at blive ladet op brugt lidt og lades op igen ( de danner et såkalt hårdt lag. Dvs. at den har svært ved at komme igennem til batteriet!!
        _________
--------|      || \\_
--------|      ||  _|+
--------|______||_/
det håre lag---^^

du kune prøve at aflade batteret med en pære eller noget der bruger strøm dette kune mulig vis komme \"igenem\"
håber du kune bruge min hjælp ^_^
Avatar billede steel-shark Nybegynder
22. maj 2001 - 10:45 #6
øhh håber du kan se at det er et batteri?!!
Avatar billede rene72 Nybegynder
22. maj 2001 - 10:46 #7
Ser ud til at det måske vil virke. Ligner en der er en skrapsak til det der elektronik stads..... hehe
Avatar billede haape Nybegynder
22. maj 2001 - 11:03 #8
Jeg vil mene at batterieter har været \'sjatladet\'. Det er også oplevet med mobiltlf batteri. Jeg prøver det der med pæren, ellers må jeg ud og investere i et nyt.jeg kommer tilbage når jeg har prøvet det.