Avatar billede infamm Nybegynder
30. november 2006 - 18:10 Der er 10 kommentarer

NTLDR mangler.

Jeg har slettet et par filer der åbenbart ikke skulle slettes så når jeg tænder computeren får jeg bare beskeden "NTLDR mangler"

Jeg har ikke XP cden lige pt. men får den her senere iaften.

Er der noget jeg kan gøre, evt en systemgendannelse fra biosen :S?
Avatar billede gratis Nybegynder
30. november 2006 - 18:17 #1
Avatar billede infamm Nybegynder
30. november 2006 - 18:24 #2
gratis det ser fornuftigt ud kan jeg evt. lave min egen floppy disk med win 98 på? altså kan det hentes og installeres på en  diskette?
Avatar billede hcma Novice
30. november 2006 - 18:29 #3
husk lige at du kun kan benytte win98-bootdiskette hvis du kører FAF32 som filsystem !!
Avatar billede morhan Novice
30. november 2006 - 19:10 #4
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2006 - 13:48 #5
Jeg vil helt klart vælge den løsning morhan har fundet. Det er den letteste og sikreste metode.

Den hurtige forklaring lyder:
Sæt dig ved en anden XP eller Server 2003 maskine. Prop en floppy i diskettedrevet. Formater denne inden fra Windows af (sæt IKKE flueben i "lav dos boot....")
Kopier filerne "ntldr", "ntdetect.com" og "boot.ini" fra maskinen ud på disketten. (disse filer er skjulte og ligger i roden af C-drevet).
Start herefter din egen maskine op fra denne diskette.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2006 - 13:58 #6
står altså også nævnt i det link gratis henviser til  ;o)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2006 - 14:50 #7
Mhja. Næsten. Resultatet er det samme men fremgansmåden er anderledes. Og nu skrev infamm jo at CD'en ikke er tilgængelig p.t.
I dit punkt 20 står der dog en link til samme MS artikel som morhan fandt.
Avatar billede hcma Novice
01. december 2006 - 15:05 #8
og det var netop det link jeg mente  ;o)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. december 2006 - 15:09 #9
Ja ja, hcma. Du får da lidt af æren så ;)
Avatar billede hcma Novice
01. december 2006 - 15:23 #10
har lige omformuleret det lidt  :o))