Avatar billede kaydk Nybegynder
30. november 2006 - 16:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS SQLserver og MySQL?

Jeg er igang med en ASP.NET hjemmeside, og skal i denne forbindelse bruge en database adgang, jeg regner med at leje et domæne hos https://www.needhost.dk/ og kan se de tilbyder MySQL, men vist også MS SQLserver?

Jeg bruger VS 2005 til at bygge hjemmeside, jeg er på bare bund med databaser, altså jeg har ikke så meget kendskab til det. Men regner med at bruge ADO.NET, i denne forbindelse hvilken database skal jeg bruge? Er MySQL og SQLserver to forskellige databaser typer, eller hvordan forholder tingene?

Hvad bør jeg bruge i min situation?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 16:56 #1
SQLServer er fra Microsoft

MySQL er et open source produkt

begge er ganske udmaerkede og vil formentligt fint kunne klare dine krav
Avatar billede kaydk Nybegynder
30. november 2006 - 17:31 #2
Tak. Kan jeg bruge ADO.NET til at connecte dem begge? Kan du se om udbyderen https://www.needhost.dk/ tilbyder SQLserver?

Jeg udvikler i VS 2005, og kan se der er SQLserver integreret, er det en slags "simulator" til at simulere det på sin egen computeren eller hvad man nu kalder det?

Som sagt, jeg er ikke meget inde i databaseverdenen, så hvis der er noget som er godt at vide, så må du meget gerne fortælle.

Læg et svar så får du points.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2006 - 18:14 #3
ADO.NET kan bruge begge

(MS SQLServer support er indbygget i .NET, MySQL kraever at du uploader
en fil sammen med din web app)

du kan installere en gratis version af MS SQLServer paa din egen PC

web3 har MS SQLServer siger deres side

og et svar
Avatar billede kaydk Nybegynder
30. november 2006 - 18:22 #4
Nu har jeg lejet lidt med SQL server, jeg har oprettet en SQL database til min hjemmeside, kan også slette og tilføje data nu. Når jeg compiler det hele og afvikler, så virker det også fint. Når jeg så skal have det på nettet, skal jeg så bare uploade det hele inkl. databasen og så virker det bare? Eller skal man ind og oprette alle tabeller osv, på webudbyderens SQLserver som man gør ved MySQL?

Det er da sjovt at lege med databaser :).