Avatar billede goulduck Nybegynder
22. maj 2001 - 10:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

\"Waiting for X server to shut down\"

Jeg er begyndt med Linux (Red Hat) igen - og har selvfølgelig rettet i min KDE desktop - så jeg håbede på at få \"Enlightment\" på ét af mine 4 desktops. Så ville den have at jeg genstartede Xserver - så det gjore jeg da!

Men nu ender den hele tiden op med at sige \"Waiting for X server to shut down\" når jeg køre startx - så jeg skal et eller andet sted rette til, så den ikke prøver at lave \"Enlightment\" på mit skrivebord!

Hvor?
Avatar billede wheio Nybegynder
22. maj 2001 - 10:09 #1
kde = eewwwww
enlightment = yay!
Avatar billede zorrosbabe Nybegynder
22. maj 2001 - 10:17 #2
Kan Enlightment køre på KDE?
Troede kun det fungede til Gnome ...

Gitte
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. maj 2001 - 10:19 #3
Jeg ved det faktisk ikke!

Men lige nu, vil jeg godt ha slået det fra - for tydeligvis kan det IKKE køre!
Avatar billede wheio Nybegynder
22. maj 2001 - 10:22 #4
nu når vi snakker gnome og kde.... hvorfor crasher de fleste kde programmer når jeg kører dem i gnome... eller rettere hvorfor firker de kun nogen gange?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. maj 2001 - 10:30 #5
Jeg var inde i \"Control panel\" og så kan jeg ikke hsuke hvad det hed derfra, men der kunne man vælge imllem KDE, GNOME, Enlightment og nogle få andre .. her satte jeg så også hak i \"Use only on this desktop\"-eller hvad det lige hed.

Så skulle jeg genstarte og så kender i resten af historien!
Avatar billede peter_m Nybegynder
22. maj 2001 - 10:47 #6
Kan du ikke starte X hvis du dræber serveren og udføre rettelse.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. maj 2001 - 11:06 #7
1. Serveren køre ikke
2. Maskinen har også været genstartet - flere gange
3. Hvor udføre jeg rettelse?

Det skal lige siges at jeg lige er hoppet på Linux her for nogle dage siden, så jeg ved ikke lige hvor alle config filerne ligger, endnu.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. maj 2001 - 17:19 #8
Jeg snupper de point selv ... En kammarat fik det løst ... ved ikke lige helt hvordan, men den køre nu! :-)