Avatar billede troels_holm Nybegynder
30. november 2006 - 08:04 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Antivirus til MacOS X

Er det nødvendigt med antivirus til en MacBook?
Hvis det er nødvendigt, hvilke "systemer" anbefales? (Både gratis, som betalingssystemer) =)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2006 - 10:59 #1
Hej Troels, jeg skal ikke anbefale dig at bruge eller ikke at bruge antivirus til din MacBook, men jeg har arbejdet på Mac siden 1992 og pt. en 20" iMac og jeg har aldrig haft antivirus kørende kontinuerligt, og jeg har aldrig været inficeret når jeg tjekker mac´en ca. en gang om året - så jeg ville nok ikke vælge at bruge penge på det - men det er jo også et spørgsmål om smag og behag, samt hvor stort ens behov er for at føle sig tryg. Jeg har endda fået antivirus med min .mac konto de sidste år, men jeg gider ikke have det kørende hele tiden! Bruger det som sagt bare til at tjekke en sjælden gang imellem. God fornøjelse med det!
Avatar billede egonspock Seniormester
01. december 2006 - 00:56 #2
Du kan downloade denne open source-ting: http://www.clamxav.com/ og scanne din disk eller filer, du mener kan være skadelige og sende videre til PC-brugere som f. eks. Office-dokumenter, der kan have macro-virusser, som du helst ikke vil sende videre.
Jeg er enig med chevaldelamer i at det pt. aldeles ikke kan betale sig at have en anti-virus ting kørende og spilde ressourcer på din Mac
Avatar billede troels_holm Nybegynder
21. marts 2007 - 17:25 #3
Rydder lidt op :o)