Avatar billede maggie22 Nybegynder
30. november 2006 - 07:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se .avi-fil

Hejsa. Jeg har hentet en fil på utorrent. Nu er den færdig med at blive hentet, men når jeg vil se den, kommer der en mappe frem med en hulans masse filer i zipformat og enkelte vist med et ikon for programmer jeg ikke har. Der er et enkelt "sample", hvor jeg har klikket på den, kommer der et stykke af filmen. MEN den viser måske kun 1 sek af den og så fryser billedet og lyden fortsætter. Den hedder .avi til sidst. Det er det samme med ALLE de filmfiler jeg henter! Jeg KAN ikke se dem! Hvad gør jeg nu? Hvad mangler jeg??? (JEG er NYBEGYNDER, så bær over med mig.)
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. november 2006 - 08:27 #1
Ud fra den betragtning at det er lovlige film filer ;) Vil jeg sige at du skal bruge WinRAR til at pakke de pakkede filer ud med!

Og så skal du finde en video codec pakke fx. FFDshow!

WinRAR kan downloades http://www.rarlab.com/ her

FFDShow kan du finde på nettet, vil ikke linke til det ;-)
Avatar billede maggie22 Nybegynder
30. november 2006 - 08:30 #2
Jeg har betalt for at få adgang til de filer, så det skulle være fuldt lovligt. Men nu prøver jeg lige det program.
Avatar billede maggie22 Nybegynder
30. november 2006 - 08:32 #3
Jeg har winzip... er det ikke ok nok???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. november 2006 - 08:42 #4
Du udpakker bare en af de første af zipfilerne, så laver den en mappe med avi filen.
Avatar billede maggie22 Nybegynder
30. november 2006 - 08:44 #5
det har jeg gjort, men der sker det samme: Filmen går igang, fryser billedet og laderlyden fortsætte.... *piv*
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. november 2006 - 09:10 #6
Du mangler måske et codec til din afspiller.
Prøv denne afspiller (VLC PLAYER):
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Avatar billede allanfo Praktikant
30. november 2006 - 09:28 #7
Der er sikkert nogle filer i mappen med endelsen 'par2'. Der skal du bruge et program, der hedder quickpar. Det er 'reparationsfiler', der kan genskabe beskadigede eller manglende dele af filmen. http://www.soft-ware.net/system/dateien/zip/download.asp?code=dajbb&pro=p04671&js=true&flvers=5&lang=da&alt=false&sw=1280&sh=1024&br=IE&vers=6

Desuden så er der et program, der hedder 'Gspot', der kan fortælle dig hvilken codec du mangler for at kunne vise filmen i Mediaplayer. http://www.headbands.com/gspot/

Men som beskrevet ovenfor: Brug VLC-player, da den har alle codecs indbygget.
Avatar billede phliplip Nybegynder
30. november 2006 - 12:02 #8
Altså, jeg er næsten 99% sikker på at det er RAR filer. Kan du ikke undersøge hvad efternavnene på de pakkede filer er!?
Avatar billede maggie22 Nybegynder
30. november 2006 - 13:04 #9
Nobert, er du sød og sende et svar, det VIRKER! Da jeg forsøgte at åbne filmen med det prog, sagde den at den var beskadigt og kunne reperere den. Det gjorde jeg og nu funger det! WEEEEEE! MANGE tak og GLÆDELIG jul til jer alle!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
30. november 2006 - 22:49 #10
Jamen det var da dejligt for dig, jeg lægger et svar :-)
Og selv god jul :-)