Avatar billede electra Nybegynder
30. november 2006 - 00:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lag låst i psd på CD-rom

Hej alle eksperter,

Er helt på spanden. Brændte et par PSD filer ned, sendte dem, så en ven udenbys selv kunne redigere dem hjemme. Han er lidt af en rookie godt nok, men han kan fortælle mig at de 2 psd'er det drejer sig om var merged og låst, så han ikke kan åbne dem... Hvad pokker er der lige sket dér? Har aldrig selv oplevet fænomenet. Kan fint selv se alle lagene efter jeg har brændt en cd ud. Jeg bruger CS, og han bruger 7'eren. Er der måske én derude der kan sige mig, hvordan jeg kan løse det for ham?
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. november 2006 - 23:01 #1
Har jeg heller aldrig hørt om, bruger selv 7eren her hjemme og CS2 på jobbet og har ingen problemer med at arbejde mellem programmerne.

Du er sikker på det er psd filer du gemmer ?

pdf filer virker nemlig ikke med lag i 7eren, så hvis du har gemt den som pdf så kan du sagtens åbne den i CS2 med alle lag, men det understøttes ikke i 7eren, så der vil du kun have et lag.
Avatar billede electra Nybegynder
01. december 2006 - 12:43 #2
Præcis min første tanke, "Jwg må have gemt som .pdf", så det er tjekket. Det er en psd :(
Avatar billede electra Nybegynder
14. juni 2007 - 14:31 #3
Well...