Avatar billede datamatikeren Nybegynder
29. november 2006 - 22:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opsætning af domæne controller

Jeg kan ikke tilslutte brugere til min domæne controller.
I min evenlog har jeg flg fejl:

Windows cannot access the file gpt.ini for GPO CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=OGN,DC=local. The file must be present at the location <\\OGN.local\sysvol\OGN.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini>. (Windows cannot find the network path. Verify that the network path is correct and the destination computer is not busy or turned off. If Windows still cannot find the network path, contact your network administrator. ). Group Policy processing aborted.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

jeg kan heller ikke mappe drev fra min server ved at skrive fx \\server, men en ping server giver mig den rigtige IP på serveren??

Når jeg forsøger at tilslutte en klient til domænet spørger den fint efter usernav og password, men derefter siger den "Netværksstien blev ikke fundet".

Har I et bud på hvad jeg har sat forkert op?
Avatar billede arnholst Nybegynder
29. november 2006 - 23:08 #1
er det en ny installeret server, eller har den kørt nu virker den bare ikke mere ??
Avatar billede arnholst Nybegynder
29. november 2006 - 23:09 #2
hvor mange servere har du i dit domæne/forest, og hvad siger en DCDIAG ??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
29. november 2006 - 23:17 #3
lyder som DNS fejl
Avatar billede AnyFellow Mester
30. november 2006 - 08:49 #4
Prøv at checke om du har slået fildelings-servicen fra på netkortet.
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 08:54 #5
DNS er nøgleordet!

;o)

Hvis ikke der allerede er installeret DNS Server på din DC - skal du gøre det!

Efterfølgende skal du sørge for at DC'en bruger sig selv som Primær DNS Server!
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
30. november 2006 - 09:12 #6
Det er en helt ny server. Den står som den eneste server på netværket.
Jeg har installeret DNS. og hvis jeg skriver ping ogn.local på klientmaskinen finder den den rigtige ip på serveren.
Hvor kan jeg tjekke om DC'en bruger sig selv som Primær DNS?
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 09:25 #7
IPCONFIG /ALL i en commando prompt.

kontroller Primary DNS Server
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
30. november 2006 - 09:46 #8
Super. den viste at wins var sat til en anden ip.

Jeg ændrede det, og nu kan jeg logge på domænet :)

1000 tak for hjælpen.
Smider du et svar Karser?
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 10:14 #9
;o)

Usædvanligt at det var et WINS problem?! ...men godt at det blev løst!
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
30. november 2006 - 10:28 #10
Ja det undrede også mig en del. Men ja dejligt det virker nu :-)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. november 2006 - 10:54 #11
godt du kunne bruge karsers kommentar om det var en DNS fejl, når jeg skrev det over 9 timer tidligere *G*
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
30. november 2006 - 11:44 #12
Karser fik pointene, da han kom med løsningen på mit problem (altså hvor jeg skulle kigge efter fejlen)
Men også tak for hjælpen til jer andre :)
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 12:19 #13
niels >> Ja, du kom med nøgleordet, men der var jo ikke meget løsningsforslag i dit indlæg!?

;o)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. november 2006 - 12:46 #14
ja udfra de oplysninger der var på tidspunktet var det jo umuligt at sige noget om hvor fejlen var, og tror ganske enkelt på at det skulle have med wins at gøre, da wins slet ikke benyttes på den måde mht navneopslag.
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 13:00 #15
Hvis 'datamatiker' skriver \\server - jo så har WINS en rolle. Og det er jo netop det som bl.a. ikke virkede!?

Men når du skriver "lyder som DNS fejl" må du jo kunne sige noget, om hvad du mener der kan være fejlen... DNS fejl er jo så mange ting, men man er jo nød til at starte et sted ikke? Og det var blot det jeg gjorde!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. november 2006 - 13:06 #16
karser du ved ligeså godt som jeg at wins ikke er inde i billedet når vi taler AD, og GPO, derfor kan Wins IKKE have været problemet, det er fysisk umuligt.
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 14:52 #17
Nu var AD og GPO ikke det eneste problem... 'datamat' skrev jo netop også at han ikke kunne skrive \\servernavn - og i sådanne tilfælde er det jo WINS (NetBIOS) navneopløsning der benyttes!

WINS er ikke helt uden betydning i AD! Læs lidt White papers hos Microsoft... Så vil du blive klogere! ;o)
Avatar billede karser Nybegynder
30. november 2006 - 14:54 #18
Jeg gider ikke terske mere langhalm på denne tråd! Du er sur over at du ikke har fået dine 60 point! Kom nu over det!

Jeg gider ikke konkurrere om hvem der ved mest om AD...

Problemet er løst og det er det vi er her for!!

/karser