Avatar billede djaz Nybegynder
29. november 2006 - 18:21 Der er 2 kommentarer

Opsætning af Ventrilo server?

Jeg er i gang med at prøve at sætte en ventrilo server op men der er vist ikke hul ind til mig.
Det ene problem kunne være at jeg ikke har nogen fast ip, men det har jeg prøvet at fixe ved at bruge dem her
http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/

Næste ting er jeg tror min router også kan være skyld i det.
Det er en D-link Dl-804
Det er muligt jeg skal lave noget port-redirection.
Men jeg ved ikke helt hvordan man gør noget af det.
nogen der har en ide eller nogen forslag ?
Avatar billede jacla Nybegynder
29. november 2006 - 18:32 #1
Prøv i dosprompten, at skrive ipconfig /all Se om dine ip-adresser passer.

skriv: "net help" "net view" og de andre kommandoer. Se om det ser rigtigt ud.

Ping fra din PC til router => nr 2 router => evt. FIREWALL => SERVER

Ping fra server til din PC gennem routere firewalls. Hvis du får svar og ingen pakketab skulle du have hul igennem.

netview
Avatar billede djaz Nybegynder
29. november 2006 - 18:51 #2
hmm det lyder ok fint alt det der... Men hvis det ikke er skåret mere ud i pap har jeg svært ved at finde ud af det desværre :-(
Jeg kan forælle så meget som når jeg starter Ventrilo serveren siger den en ip, og det er rigtig det er mit hjemme netværks ip... men det er ikke min ip ud af til når jeg bruger et program til at finde den. og hver gang jeg restarter min com er det en ny :-(