Avatar billede winzi Nybegynder
29. november 2006 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bliver nægtet adgang til filer

Hej,

Jeg har lige købt en Western Digital Raptor 36GB harddisk, som jeg vil bruge til mit styresystem da den kører 10.000RPM.

Og da jeg i forvejen har WinXP Pro liggende på en anden harddisk er jeg derfor nødsaget til at formatere..

På min harddisk har jeg 4 partitioner:
C: = System disk (WinXP Pro)
D: = Partition
E: = Partition
F: = Partition

Jeg gør så det at jeg sætter den nye harddisk i. Derefter smækker jeg WinXP CD'en i og booter fra den, derefter sletter jeg C partition og installerer windows på den nye partition, altså den nye harddisk, ikke det gamle C.

Da jeg så har installeret windows osv, prøver jeg at gå ind på D, E, F og H (Det gamle C).. E, F og H fungere fint, men på D drevet har jeg problemer med at få adgang til det der ligger på den.

Nogle ting kan jeg få adgang til, mens andre og langt størstedelen bliver jeg nægtet adgang til. Hvorfor?

Har prøvet at starte i Fejlsikret Tilstand og kigge under fanebladet Sikkerhed på drevene, men jeg har fuld kontrol over dem.

Og så er det jeg tænker på, kan det være spærring fra det gamle WinXP, det må det vel være?

Håber nogen kan hjælpe mig.. :)
Avatar billede winzi Nybegynder
29. november 2006 - 17:18 #1
Det skal lige siges at det er NTFS.
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 17:56 #2
Avatar billede winzi Nybegynder
29. november 2006 - 18:22 #3
Alletiders.. Rigtig mange tak :D Ligger du lige et svar? :)
Avatar billede hcma Novice
29. november 2006 - 18:38 #4
svar  :o)